Gå til innhold

Sliter veldig med melka..... Kan noen veilede meg litt??

Anbefalte innlegg

Odin er 2,5 mnd og er en sulten liten kar.

Vanligvis er måltidene på dagen ikke noe problem,

da blir han fornøyd av mm. Holder ikke lengre enn 2-2,5 timer så må han ha mat igjen..

Men på kvelden er det et himla liv. Føler jeg ikke har nok melk da,og det hjelper absolutt ikke å prøve å øke heller..

Odin hylskriker viss han ikke blir mett...

For to uker siden hadde vi et hilma leven med økedager(nesten en uke) der han hylte på ettermiddag/kvelden,og det eneste som hjalp var mm liksom..

(Han reagerer ikke på mat jeg spiser og bruker ikke ha noe særlig luft i magen.,.)

Etter ei uke prøvde jeg mme,

etter jeg hadde gitt han selv før leggetid i 23 tiden..

Det hjalp veldig. Begynte med 10 ml. Han ble en helt annen unge,sov hele natta og ble mett.

Neste dag prøvde jeg uten mme,og da var det full krig her igjen..

Så nå får han en flaske med 130 ml etter å ha drukket mm av meg..

Mitt problem er nå at måltidet føre,ca 18.30..

Han får mm da,men er ikke fornøyd..

Idag ga jeg han 50 ml,og det ble stille og han ser fornøyd ut nå..

Jeg hadde samme problem med første ungen min,da gav jeg opp og begynte med grøt da hun var 3 mnd. Det forandra hele ungen..

Tenkte jeg skulle drøye det litt lengre med han her..

Det jeg egentlig lurer på er hvordan skal jeg klare å holde igang melkeproduksjonen sånn at jeg slipper å gi han mme nest siste måltidet?

Han suger kanskje 4-5 min av hver bryst og så illskriker han..

Tydelig sulten liksom..

Fortsetter under...

Du kan pumpe ut restene etter hver amming - hjalp hvertfall for meg. Er jo ikke sikkert han tømmer brystet skikkelig, så da kan du hjelpe litt med å øke produksjonen.

Hvis ikke kan du i noen 2-3 dager pumpe ca 1t etter hver amming. Pumpemelken gir du etter at du ammer neste gang. Skal ikke mye til før produksjonen øker:-)

Tusen takk for tipset.

Men jeg er redd jeg ikke får gjort noe anet enn å sitte med puppen ute viss jeg skal pumpe 1 time etter amming,for han vil jo ha pupp hver 2.time...

Men men,det er jo ikke mange mnd det varer før han sikkert ikke vil ha mer alikevel..

Jeg gir pumpemelk/mme til Synne på kvelden sånn i 23-24 tiden, men jeg passer også på at hun tømmer begge puppene samtidig. Hun er straks 2 mnd. Det er naturlig å produsere mindre melk om kvelden, derfor blir babyen mer urolig. (Dette fant jeg ut da jeg i fortvilelse søkte på internett.) Etter å ha gitt henne flaska på 60-80 ml, er hun kjempefornøyd å sover som en stein!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...