uniden Skrevet 29. juli 2007 #1 Del Skrevet 29. juli 2007 Hei, noen som kan gi meg råd? Jeg lurer på om man har gått et deltidsstudium året FØR man får barn om (eller får barn rett før deltidsstudium er avsluttet) dette vil påvirke hvor mye man får i støtte når man får barn året etter på? Eller er det alltid regna ut i fra det type studium man går akkurat det året man får barnet? For det er jo slik man får mindre penger jo mindre studiebelastning man har.. Men om de tenker på fjoråret..? Enn om jeg studerer fulltidsstudium året etter? Har jo lest at om man ikke skal gå skole, men søker seg inn på et studium, men søker om permisjon så får man penger fra lånekassen... enn om jeg da søker meg inn på et fulltids, men permiterer meg, får jeg da mer penger? Trenger ikke svare på alt om du ikke kan. Jeg bare tømmer halve hodet nå! Hehe:P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9945428-noen-smartinger-som-kan-hjelpe-meg-litt/
Ginger-mor Skrevet 30. juli 2007 #2 Del Skrevet 30. juli 2007 Er ikke helt sikker her, men jeg tror at når lånekassen sier at du må ha hatt rett til støtte 6 mnd før du skal ut i permisjon, så mener de at du må ha vært i en studiesituasjon som tilsier at du har hatt rett på lån. Det har du jo hatt som deltidsstudent? Uansett om du har mottatt lån eller ikke. Du kan jo tilogmed ligge inntil ett år "etter" i progressjon, så du kan ha mottatt fullt lån og samtidig strøket på alle fag. Så jeg ville tro det er pengene du mottar når du føder som gjelder, for det er disse som blir omgjort til stipend. Og hvis du mottar fullt lån da, så bør jo alt være i orden:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9945428-noen-smartinger-som-kan-hjelpe-meg-litt/#findComment-9956568
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå