Gå til innhold

Brystvegring eller bare "favorittpupp"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kalles det brystvegring når hun tar fra ene brystet, men skriker og nekter å ta det andre? Eller har hun kanskje fått en favorittpupp? Har de siste dagene kavet mye og nesten ikke tatt høyre bryst. I sted nektet hun å ta det, men da jeg lå henne til i tvillingstilling spiste hun bra. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamel er hun? Kan det være at hun er stiv i nakken og får vondt mens hun dier. Anbefaler deg å sjekke det. Min har nemlig vært slik da han var rundt 4-6 uker gammel. HS kalte det for favorittpupp:( og ble ferdig med saken. Jeg mente noe annet, da det virket som at han hadde problemer med å snu hode til venstre. Da hjalp det også med tvillingsstilling. Da han ble noe bedre i nakken forsvant problemene. Du må kanskje pumpe noe på høyre bryst for å oppretholde melkeproduksjon.

Skrevet

Takk for svar:)

Har ikke tenkt på om hun kan være stiv i nakken, kanskje jeg får følge litt med og se.. hun er forresten 11 uker. men det er det brystet jeg alltid har ammet litt mindre fra pga en svær sprekk som aldri ville gro. Har nå ett svært arr der. kanskje det kan ha sammenheng med det? men huff så fustrerende dette er asså! Håper det går over og at ikke ammingen skal være slik framover...

Skrevet

det kan være at arrdannelsen gjør det vanskelig å få ut melka og at hun derfor ikke vil ha puppen.. slik er det hos meg i allefall...

Skrevet

Nå har jeg fulgt litt med henne, hun snur hodet fint til begge sider utenom i ammingene. Det virker heller ikke som hun har det noe vondt. Arret har jeg hatt en stund og melkespruten "står". Hun bare hyler når jeg legger henne til på den siden. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det begynnte på fredag og har bare blitt værre og værre. Bør jeg være konsekvent og bare tilby dette brystet og "hvis hun ikke vil ha så får hun ikke"? Er så redd for at dette er noe som skal bli permanent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...