prekæs Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Det du nevner+ trapper i alle broer, ikke vei. Var der med eldstemann i barnevogn. Phu:)
Monajenten Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2007 Woops! Så altså ikke et reisemål å anbefale med barn, heller som en romantisk weekend eller?
prekæs Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Det bor jo barn der også. Så ungene trives nok. Var jo tungt med vogn inni selve V.Vi bodde på Lido Jesolo. Utenfor Venezia. Der var det helt flatt og fine strender.
Monajenten Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2007 Ok:) Men er det veldig dyrt der? Sånn Norgepriser? Nå vet jo ikke jeg når på året du var der, men er det fint (og romantisk) om vinteren også?
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Har vært 3 ganger i Venezia og må si at jeg ikke synes det tar helt av... Dyrt, skittent og nesten umulig å trille barnevogn. Masse trapper. Som romantisk kjærestetur ville jeg heller valgt en annen by- Nice f.eks
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Vinter- kaldt og rått.. Kafepriser på Marcusplassen- 120 kr for en caffelatte. Det synes jeg er dyrt.
Monajenten Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2007 Ok...hmmm...på vinterstid også? Må nemlig spares, så jeg tenker sånn januar eller noe. Forslag?
prekæs Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Du var nok ikke født da jeg var der. Men husker jeg betalte 50 kr for en cola på en fortausrestaurant. Ikke ble vi lurt, heller. Vet ikke prisnivået nå, men sist gang jeg var i Italia,(99) synes jeg prisnivå var ganske høyt. Men det blir aldri så høyt som her hjemme. Det var på Italienske rivieraen. Jesolo hadde mer normale priser enn Venezia.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Barcelona, Palma, Nice, Paris Alle disse plassene er 10 ganger mer romantiske enn Venezia synes jeg. Det er jo kaldt de fleste steder i Europa i januar, men Venezia er jo bygget på en sandbank/ myrområde så det blir jo litt ekstra rått og guffent der. Har masse gode erfaringer mht Nice, men vet ikke om du får billige flybilletter dit. Palma er en kjempeflott by, veldig romantisk og grei for unger. Men usikker på om det er billige avganger. Vil du ha det varmt kan jeg anbefale Sydney.. He he, ikke så veldig billig men for en opplevelse:)
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Hvis en går innover i byen blir det billigere. Vi fant noen koselige restauranter og dagligvarebutikker inne i "innfødt" området som var greie i pris og standard. Gikk i et par timer for å slippe unna turistmassenen. Har også vært i Lido, prisene der er ganske mye bedre enn i Venezia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå