Gå til innhold

Er det noe jeg bør ta hensyn til ?


TussiLussi

Anbefalte innlegg

.. på jentetur til tallin?

 

Bad? Spabehandlinger ? mat ?

 

Har hørt man skal være forsiktige med massasje 3 første mnd ?

Er bare 7 uker når vi drar, så jeg har ikke lyst å si noe til noen..... Men de kan vel begynne å lure hvis jeg må legge meg før 23.oo og ikke vil være med på noen behandlinger / bad......

 

Uff, skulle ønske jeg kunne droppet hele turen.... etter 15 mnd er det bare forsiktighet og ønske om at dette skal gå bra som står i hodet på meg....

 

FInt om noen har noe innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er så redd for alt mulig er det kanskje like greit å holde seg hjemme? Synd om du skulle miste og angre etterpå på noe du gjorde der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å dra - men vil skaffe meg litt info i forkant. Ringer legen min til uka - men vet det er mange som har masse opplysninger og info her inne og tenkte kanskje noen ville dele det med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble frarådet å bade i klorvann/basseng... Har mistet en gang og er redd for at det skjer igjen. Fastlegen kunne ikke si 100% om det er bra med klorvann så hun frarådet meg det til jeg er 3 fullgåtte mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,og gratulerer med spire:-)

Først og frest vil jeg si at folk er ganske så overhysterisk når det gjelder hva man kan og ikke kan i et svangerskap.

Jeg mener du bør reise,og gjøre ting som du føler er riktigMange vet ikke at de er gravid når de er 7 uker på vei,og lever livet som normalt.

Spira ligger der inne og er ganske godt beskyttet mot omverdenen.

Det jeg ville holdt meg borte fra er diverse muggoster og rå grønnsaker,ettersom du ikke vet hva slags basselusker det finnes rundt omkring.

Jeg hadde nok sikkert bada og jeg,men det er meg da.

For hvorfor dra på en slik tur og betale en god del penger for å sitte på bassengkanten med et glass kokt vann?

 

Nei,kos deg og god tur:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :)

Vet man blir litt hysterisk - spesielt etter MA....Ønsker å kunne kose meg - ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke sjekket ut noe på forhånd :) Så jeg kommer nok til å forhøre meg litt med legen. Så skal jeg kose meg etter hans formaninger :)... hvis ikke kvalmen tar helt overhånd da.....hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det etterpå at du hadde hatt en MA...Leit:-(

Ja,hør med legen din du.

den kvalmen har jeg ikke merka noe særlig til ..vel..jo når jeg drikker melk...usj..blir dritdårlig da..sånn var jeg med mi første og..ikke gøy,når det eneste jeg vil ha er et stort glass iskald melk..jaja..

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest kvalm like før middag..... og når jeg blir sliten.

Var på bryllupsfest i helga - og fikk kommentarer på hvor dratt jeg var søndag morgen - sa jeg hadde sovet dårlig - men var helt utrolig kvalm og ekkel...hehe....

Det beste er når jeg får sånne kvalmestunder, er at mannen lett ser det og tar mer ansvar for å få ting gjort hjemme..... bl.annet å ta bæsj fra kanin og bikkje...hehe.... kan lett spekuleres i dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med en mann som er våken da!:-)

Her får jeg høre at hvis jeg har tenkt å syte meg gjennom de neste mnd`ene så pakker han kofferten..hehe..bare på tull da..hehe:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og gratulerer.

 

Reis med god samvittighet.

 

Jeg leste i dag at badstuer og boblebad/spa bad skal man holde seg unna de første 3 mnd. Ikke bra for babyen at kroppen vår blir så overopphetet. Massasje har jeg aldri hørt skal være farlig for en hvis man er gravid. Det har jeg fått med mine to andre småtroll.

Ellers så er det jo slik at det er en del matvarer man skal holde seg unna. I siste utgave av gravid står det en flott og lærerik liste over hva man kan spise mye av og hva man kan spise begrenset av og hva man skal holde seg unna...+ at det står tips for gravide som skal ut på reise...

 

God tur når du kommer så langt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Babyfabrikken!!!

Jeg dro på spa-ferie selv da jeg var 8 uker og gjorde det jeg ville, men med noen forholdsregler. Jeg var opptatt av at kjøtt og fisk jeg spiste var godt stekt/kokt, spiste ikke muggoster, var også forsiktig med melkeprodukter, men kun fordi jeg har blitt dårlig av det i utlandet før. Jeg var også flinkere til å "lytte til kroppens signaler" (høres ut som en dårlig klisjè, men det er nok noe i det) fordi jeg var ganske kvalm og trøtt. Presset ikke meg selv til å gjøre noe jeg ikke hadde lyst/ork til.

Fosteret er utrolig godt beskyttet så det er ikke mye du ikke kan gjøre. Jeg badet masse (bortsett fra to dager da jeg hadde symtomer på urinveisinfeksjon) og hadde en super ferie.

 

Kos deg på spa!!! Utrolig godt når man er kvalm, trøtt og hormonell!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...