Gå til innhold

En som sliter!

Endaenbabyønskes

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid enda og har nok ikke slitt like lenge som mange her inne, men jeg tar likevel sjansen på et spørsmål her inne. Vi har prøvd i godt over ett år, jeg er 31 og mannen min 40. Har vært hos gyn.. Har en muskelknute som ikke skal ha noe å si for evt. graviditet, ellers ikke noe annet feil de kan finne hos meg.Jeg lurer på hvilken vei dere tok med tanke på utredning osv. Føler meg usikker på dette, så derfor spør jeg dere!

Takker veldig for alle svar!

Fortsetter under...

Hei.

Skal forsøke å svare så godt jeg kan.

Når dere har prøvd i over ett år så har dere krav på utredning av lege.

Det vi gjorde i vår utredningsperiode var å ta en haug med blodprøver (både jeg og mannen) i forskjellige tidsrom i min syklus. (ikke noe å si når mannen tar blodprøver da) . Jeg tok en del innvendige UL og sjekka om jeg hadde eggløsning av meg selv. Mannen tok sædprøver (opptil flere).

Vi tok alt dette hos en privat gynekolog, fordi vi orket ikke ventetid.. Vi tok kontakt med en gyn. som hadde barnløshet som et spesialtfelt, da følte vi oss trygge på at alle mulige tester ville bli gjort. Hun henviste oss også til prøverør.

Det viste seg at mannen hadde dårlig sædkvalitet, og at vi trengte ICSI for å bli gravide.

Vet ikke om jeg fikk svart på det du lurte på, men dette var i allefall vår vei. Si fra om du vil jeg skal svare på noe annet, eller om det er noe mer du lurer på.. Jeg vil jo så gjerne hjelpe om jeg kan.

Vi tok selv kontakt med den klinikken vi ønsket å bruke (medicus i trondheim), og etter tre innsettinger så lyktes vi. Er nå straks 39 uker på vei med en liten gullgutt :)

Brukte nøyaktig 4 år sist på å bli gravid.

Etter ett år ble vi sendt til utredning for ufrivillig barnløse. De tok blodprøver og tester av oss. Gu, sjekk av mannens prostata, eggløsningsprøve, sædprøve og jeg var inne til kikkhullsopprasjon. Han hadde litt lav sædkvalitet og jeg hadde polypper på begge egglederne mine så det var vanskelig å trenge gjennom. Ingen ting er gjort med de.

Like før jeg skulle inn til prøverørsbehandling ble jeg gravid. Har nå en gutt på snart 5 år. Venter gutt nr to i des/jan. Å denne tok bare tre mnd å få på plass:o)

Ønsker dere kjempe mye lykke til:o)

Heisann :o)

Eg er heller ikkje gravid enda, men håpa virkelig vi lykkes en vakker dag :) Vi har prøvd i 2 år og begynte utredninga ca i februar. Har som di andre skriver tatt en del blodprøva (begge 2) og han har tatt sædprøve. Skal inn til laparaskopi i september så veldig spent på om di finne ut noe der..Ellers vet eg foreløpig lite om ke som skjer videre i utredninga. Men går nok mot prøverør om ingenting skjer i mellomtiden. Syns det er veldig motiverande å lese her inne om andre som nå er blitt gravide etter å ha slete.

Ventetiden e så lang når det går flere mnd mellom kver gang eg skal inn på sjukehuse så her gjelde det å ikkje ha dårlig tålmodighet hehe.. Men den som venta på noe godt venta ikkje forgjeves, håpa det hvertfall :o)

Ønska dere lykke til videre =)

Hei

Vil anbefale deg å gå inn på nettsiden til ønskebarn. www.onskebarn.no her er det masse nyttig informasjon. vil bare ønske dere lykke til i denne prosessen som kan ha mange opp og nedturer, men viktigst av alt ikke gi opp. jeg har vært så heldig å ha en liten ICSI prinsesse på snart 2 og en liten 16 uker i magen.etter mange års prøving. Lykke til:)

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...