Gå til innhold

Tette melkekjertler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammet tulla nå og den ene puppen er hard på den ene siden. Kjennes som om det er en sene fra overside kløft mot vorta som er hard. Maserer området mens hun suger, men hjelper ikke.

Det var ikke slik tidligere i dag.

Hva kan det være, og er det ne som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke masser direkte på klumpene, men stryk med flat hånd. Sørg for å holde brystet varmt :)

Og så et supertisp: Endre ammestillingen slik at haken til babyen kommer dit hvor klumpen er. De tømmer nemlig best med haken. ;)

Skrevet

Varm dusj og stryke litt på det ømme området. Det pleier og hjelpe på meg.

Skrevet

Jeg har det også sånn som du beskriver - som en sene på ca 3 cm som ligger tvers over oversiden av den ene brystvorta. Har hatt det sånn i flere uker - området tømmes litt ved amming, men aldri helt. Har prøvd alt, massering, varmt vann, pumping og hyppig amming, men denne senelignende greia blir ikke helt borte. I det siste har jeg imidlertid begynt å ta lecitinkapsler kjøpt på helsekost, tror det hjelper litt. Føler i hvert fall at området blir bedre tømt ved amming.

Må legge til at jeg aldri har vært direkte plaget av dette harde området, det har ikke gjort vondt, da hadde jeg nok vært mer bekymret. Eneste er at det kanskje hindrer et ordentlig effektivt sugetak når brystet er fullt, men det er til å leve med. Har ikke fått brystbetennelse mens det har vært hardt der, selv om jeg har hatt det to ganger før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...