Gå til innhold

Hva kan man se på utvendig UL i uke 8?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til legen i på onsdag, sitter nå og er urolig og bekymret og jeg vet ikke hva. I følge min mens ( hadde siste mens 26 april) skulle jeg ha vært 12-13 uker på vei nå. Legen tok utvendig ultralyd og sa at jeg ikke kunne være så langt på vei, han anslo at jeg var ca 8 uker på vei. Kunne se at jeg var gravid men ellers kunne han ikke se så veldig mye, fostret var lite, men han mente han så hjærtet..Jeg vet ikke egentlig hva jeg så.

Fikk ikke helt klarhet i om d var fosteret som var åtte uker eller at jeg var 8 uker inn i svangerskapet. Har ikke hatt noen blødninger eller noe sånt. Etter denne beskjeden føler jeg meg plutselig ikke gravid lengre og lurer på om symtomene begynner å forsvinne. Er ikke sikker på om det bare er mitt eget hode som bare tror dette..men

Hvis jeg er så mye kortere på vei, hva kan man da normalt se på en utvendig UL? Noen som vet? Er så redd for at fosteret er dødt eller har sluttet å vokse, vil bare gråte Skal tilbake neste fredag(3 aug) og da skulle han prøve med innvendig UL for da så man bedre. Føles som en evighet til..

Han trodde ikke at det var noe galt, men at jeg rett og slett var kommet endel kortere og at "naturen hadde spilt oss et puss" ang eggløsningen. Sist jeg og sambo hadde sex var rundt den 26 mai, fatter ingen ting av dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal omtrent være umulig å se ett foster, vel det er jo faktisk bare embryo enda, utvendig i uke 8. Årsaken til dette er at livmora er så langt der inne, pluss at foster kun er litt over 1 cm. Når jeg var på ul i 12(foster ca 4,5 cm) tok hun innvendig for å se bedre, 2 dager før var jeg på utvendig og kvaliteten der var elendig. Så hadde jeg vært deg hadde jeg ringt å bedt om en innvendig UL for å være sikker for 4 uker er mye å bli satt tilbake i allefall.

Skrevet

Hadde innvendig UL i uke 11, var ikke vits med utvendlig, skjønte jeg...

Fosteret følger et utviklingsmønster men trenger ikke vokse akkurat etter oppskriften....

Tenker du får et helt annet bilde på fredagen. Håper du ikke går rundt å tenker for mye negativt - sjansene for at alt er okey er jo store :)

Skrevet

Puh...føler meg litt bedre nå..hjelper godt å få luftet tankene sine:) Takk for svar:)

Skrevet

Jeg hadde UL både i uke 9 (bilulykke) og uke 12 med førstemann. Begge var utvendige og begge var ganske tydelige og greie å se. Ble bedt om å stille med full blære på begge to for at livmoren skulle presses mest mulig opp i bekkenet.

Det viktigeste er jo at hjertet slår og det gjorde det jo!!

Se det positive i det. Om du ble befruktet senere enn antatt så er vel ikke det så viktig? Måtte finne frem bildene mine for å se en gang til og i uke 9 ser vi tydelig hodet og kroppen og hjertet! Lykke til!

Skrevet

Glemte å si: er dette fastlegen du var hos? eller en gynekolog? Tror det jeg vil frem til er: er det noen med særdeles god ekspertise?

Skrevet

Det var fastlegen..hm krysser fingrene for at alt er ok.. Men føles laaang tid å vente til fredag da jeg skal tilbake..men men

Skrevet

jeg var på tidlig ul, og ble satt 3 uker tilbake! så det er fullt mulig at du er kommet kortere enn du tror! hade en ul i uke 9(ifølge mens) der jeg ble satt 3 uker tilbake. var kjempebekymret etter dette, da jeg da i teorien testet positivt 2 uker på vei. ny ul 2 uker etter, var da 8 uker, så stemte at jeg var 3 uker kortere! da så vi et fint lite hjerte som slo:) fosteret mitt ble målt til 36 mm da, noe som egentlig er alt for stort for uke 8 men, spørs om jeg får en lang baby!:) hehe... hadde da innvendig ul. er nå 14 uker.

ble litt langt dette, men som du ser, det går an! har lest om flere som også har blitt satt tilbake så mye og som det har gått bra med:)

Skrevet

hei!

jeg opplevd omtrendt det samme. var på innvendig ultralyd for en uke siden. i følge siste mens skulle jeg være 10 uker på vei, men legen sa at jeg ikke kunne være mer en 6-7 uker. tok blodprøve som viste for høye Hb-verdier, var og målte hcg- verdier i dag som jeg får svar på i morgen da jeg skal inn på ny ultralyd. skjønner ar du er frustrert, jeg har ikke fått noen forklaring av legene om hva som kan være galt, så jeg har måttet forhøre meg rundt. trolig så er syklusen din som min noe uvanlig. det er også helt normalt, da noen har 40 dagers syklus. prøv å forlang å få svar, det har du kav på. jeg må ihvertfall bli flinkere det til det, er ikke bra å bekymre seg unødig. lykke til!

Skrevet

jeg var på ul i uke 8, man kunne jo se at det var noe der men det lignet mest på en sjø hest med politibriller=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...