Gå til innhold

Noen som har tatt tidlig ultralyd på Gyn klinikken i Drammen?????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har bestilt time til tidlig Ul i Drammen.. syns det er greit å sjekke at alt er som det skal derinne. Kunne godt tenke meg å sjekke nakkefolden osv... Har dem lov å sjekke den, eller gjør dem automatiskt det??? Noen med erfaringer med tidlig ultralyd i Drammen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på å få time uke 11-13 - det er kun dette tidspunktet de kan sjekke for Downs og de to andre vanligste kromosonfeilene. De er pålagt å gi deg info om det de finner. Slike tidlige ul er ikke for at vi "skal se på babyen" - de er for å utelukke misdannelser. Du bør være forberedt på et evt dårlig svar på forhånd, og du bør ha gjort deg noen tanker om hva hvis... det skulle vise seg å være noe galt. Ønsker deg lykke til - de er veldig ålreite der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tok tidlig ul på gynekologklinikken denne gangen, og jeg anbefaler deg ikke å dra dit tidlig i svangerskapet. Hos meg fant de ikke noe foster og påstod at jeg hadde hatt en MA. De bruker for gammelt utstyr! Jeg anbefaler deg heller å få henvisning til sykehuset, dit dro jeg når de ikke fant noe foster på Gyn. klinikken. Der har de nytt ultralydutstyr og ser tingene mye bedre. Hos meg så de den lille babyen med en gang der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene:-) har vert på ultralyd på sykehuset da jeg var 9 uker.. sa alt så normalt ut.. kanskje litt tideligt å se evt misdannelser???? eller burde det holde med den ultra lyden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...