Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De måler størrelsen på fosteret og ut i fra den sier de sikkert at du er så og så langt på vei, men fosteret kan vokse i rykk og napp frem til uke 18. derfor kan det blir litt usikkert å si en eksakt termindato så tidlig. I uke 18 er det fleste foster ganske like i størrelse etter hva jeg har blitt fortalt.

Jeg var på UL når jeg var 9+3 og så både bevegelse og et lite hjerte som banket: Kjempefint. Så også at de små stumpene av noen armer bevege seg. Har lagt ut et bilde på profilen som er tatt når lille skatt lå med rompa til (mulig jeg må logge meg ut før det blir synlig)- du ser faktisk ganske mye i uke 9: Gled deg!!!

Legen mente forøvrig at jeg var en uke lenger på veg, men endret ikke på termin: Som noen andre her sa, så vokser fosteret i rykk og napp.

Annonse

Lykke til i dag da!

Jeg har vært på 3 ultralyder. (12 uker).. De måler fostret og har sagt at det først er i uke 18 at termin settes, men jeg har fått en pekepinn allikavel basert på fostrets størrelse.... Blir nok ikke de store overraskelsene på rutineultralyden i uke 18, mht termin tenker jeg...

Ja, de kan anslå terminen, men ul uke 18 ca. er den som "teller".

Men du kan jo selv velge når du vil gå ut i permisjon

(tidligst 12 uker før termin dog - tror jeg det er)

Jeg gikk i perimisjon etter menstermin sist da jeg ble satt tilbake en hel uke på ul uke 19. Heldigvis. Hadde også vært på privat ul uke 8 og 12 og de stemte med mensterminen min. Jeg fødte en dag før mensterminene, dvs. en uke før ul uke 19-terminen. Der vektla de bla. liten hodeomkrets i utregningen av terminen.

Fostre vokser ca. likt fram til uke 18/29, men så kan de vokse mer ulikt, bla. derfor ligger ul der.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...