Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #1 Del Skrevet 29. juli 2007 Min kjære skatt på 4 mnd har i en liten periode fått mme i tillegg for å få vekta opp, dette i samråd me lege. Har først gitt pupp for deretter å gi mme. Dette har gått nogenlunde bra en stund.Han nekter puppen, vil kun ha den på natten og på morgen... I to uker har jeg nå gitt han mme og pumpa meg og gitt han mm på flaske. Da er han en fornøyd og mett unge... Jeg griner og er fortvila, har så lyst til å fortsette amminga for jeg føler det er best for lillegutt. Men har vil ikke ha puppen, kun flaske.. Tror ikke han gidder slitet med å amme, det er enklere med flaske og jeg tror melkemengden min holder på å avta..... hva kan jeg gjøre for å få opp melkemengden?? og for å få gutten til å ta brystet igjen?? Tips tas imot!!!! Er forresten drittlei alle damene i familien som kommer med formaninger om at "unger som er oppfostrert på mme er blitt folk av de å", ikke mye forståelse for at en vil fortsette amminga gitt.... Hilsen ei som ikke vil gi opp enda:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9942690-kj%C3%A6re-meds%C3%B8strenoen-med-gode-r%C3%A5dpuppenekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaPaysanne Skrevet 29. juli 2007 #2 Del Skrevet 29. juli 2007 Uff,så slitsomt! Ett sted her på ammedebatten finnes en oppskrift på sprøyte-hjelpebryst, en metode for å få i gang igjen småtasser som ikke har tålmodighet til å suge. Innlegger er Ellie 83. Du finner det hvis du scroller langt nok ned på sidene her. Eller "rop" på Ellie og få hjelp direkte av henne, har sett noen gjøre det før. Selv endte jeg opp med å fullpumpe til gutten min, etter en lang periode der vi slet med dårlig sugeteknikk og etter hvert brystvegring. Fullpumping er hardt arbeid, og jeg skal innrømme at det var tungt i starten. Men etter hvert som melkemengden økte og jeg fikk mer enn nok til å "fullamme" med morsmelk på flaske, er det faktisk blitt en vane. Og det er deilig å se at gutten er blid og god og rund, og vite at han er blitt det på morsmelk. Jeg gir deg gjerne noen pumpetips hvis du skulle velge å gå den veien. Jeg pumper nå fem ganger om dagen, til sammen mellom 1000 og 1200 ml daglig. Og jeg hadde ganske tørre pupper da jeg startet... Lykke til, uansett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9942690-kj%C3%A6re-meds%C3%B8strenoen-med-gode-r%C3%A5dpuppenekt/#findComment-9942854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå