Gå til innhold

Informere ny arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om jeg bør informere arbeidsgiver om økte omsorgsdager? Skal på jobbintervju til uka, og lurte på om jeg må informere om dette på intervjuet ,eller vente til event. tilsettelse? Noen som har synspunkter. Er så i tvil om hva jeg skal gjøre.......Vil så gjerne ha denne jobben, men vil også være ærlig. Har fått 20 dager pga datter som er mye syk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9941756-informere-ny-arbeidsgiver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne problemstillingen har jeg og hatt... To ganger.

Begge gangene ventet jeg med å fortelle det til jeg skulle skrive kontrakt.

Den første sjefen ble ikke så blid. Men så var ikke han helt normal heller.... Fikk jobben likevel.

Den andre sjefen sa ikke noe om det. Han forstod godt at jeg ikke tok det opp på intervju. Han er veldig forståelsesfull... Veldig heldig der.

• 2 uker senere...

Hei

Er oppe i samme situasjon selv og har valgt å ikke fortelle noe i første omgang, tar det når jeg må. Det er nok mange som har lett for å diskriminere og tenke at det det blir for mye fravær og problemer. Forferdelig synd, men sånn er det...

Mannen min skal følge til fysio og div møter de par første ukene, så får jeg et ben innenfor før jeg må gi beskjed.

Det er ikke lett, jeg får kun viariat til å begynne med, så jeg må virkelig stå på for å få forlenget vikariatet.

Lykke til videre, og husk at det er dokumentert fravær man har krav på, men at det kan være lurt å vente til jobben er "sikker" før man informererom barnas situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...