Gå til innhold

hva er mest normalt med forlovelse?

Anbefalte innlegg

nesten flaut å spørre om dette, men jeg vet ikke så masse om dette.... er det normalt å kjøpe billige ringer for så å skifte når vi skal gifte oss? er det mannen som skal kjøpe begge ringene eller kjøper vi hver vår? vi må vel ikke skrive oss inn i noe når man forlover seg? eller?

håper noen gidder å svare=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9940647-hva-er-mest-normalt-med-forlovelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi ble "enige" om å forlove oss og dro sammen å valgte ut ringene som vi begge betalte for...

nå er vi jo ikke gifte, men dersom vi gifter oss blir vi å kjøpe nye ringer å heller bruke forlovelsesringen på venstre hånden eller noe=)

du skriver deg ikke inn i noe nei....

Annonse

Samme hos oss ved forlovelse som hos Vestli#FødeKlar#.

Da vi giftet oss, smeltet vi om forlovelsesringene så vi fikk plass til

forlovelsesdato+datoen vi giftet oss+ din Renate77*29 uker på vei* hihi

og så laget vi vårt eget enkle mønster på ringene så de ikke ble helt glatte og vanlige :o)

Han kjøpte forlovelsesringene i første omgang, og da vi smeltet dem om, gikk vel den prisen inn i resten av budsjettet,- altså vi betalte fra en felleskasse.

Er ikke alle som går ned på kne.

Men for å bli forlovet må en av partene fri til den andre. Forlovelsen er ventetiden frem mot bryllupet.

Alt annet er ikke en forlovelse selv om noen ser ut til å tro det.

Jeg fridde til han jeg er gift med nå(gikk ikke ned på kne). Vi gikk sammen og kjøpte ringene. Vi giftet oss 3 mnd etter jeg fridde så vi satte ikke på ringene før på selve bryllupsdagen.

Annonse

Min forlovede fridde til meg og hadde da kjøpt ring kun til meg. Hvitt gull med diamant. (gikk heller ikke ned på kne) Vi skal gifte oss til neste år, 1 år etter og kjøper da nye ringer sammen. Jeg vil ikke ha gult gull og velger noe annet, mens sambo nok velger mer tradisjonelt.

Vi har felles økonomi, så da blir det jo til at vi begge betaler for dette.

vi fridde nesten til hverandre og kjøpte ringene sammen. Kjøpte nye ringer da vi giftet oss, da var det han som dro ut og fant ringer og kjøpte dem. Kjøpte helt enkle gullringer til forlovelsen som vi graverte så da vi giftet oss fire år seinere ble det naturlig å finne noe annet. Men mange blir jo fridd til med diamant og greier og da er det kanskje naturlig og ikke kjøpe ny men bruke den samme. Har helt sikkert noe med smak, og økonomi å gjøre :)

Mange setter inn i lokalavisa at de har forlovet seg, men er ikke noe register nei. Kun en symbolsk handling som forteller at her er det planer om ekteskap :)

Jeg ble forlovet da mannen min fridde. Han hadde kjøpt ring, en diamantring har vært vanlig i min familie. Når vi giftet oss kjøpte han nye ringer i hvitt gull, hans enkel og min med en sten i. Nå bruker jeg begge ringene sammen på høyre ringfinger.

Kall meg gjerne gammeldags, men jeg trodde det var en av partene som skulle fri jeg.... blir litt for planlagt når begge i forholdet setter seg ned og blir enige om å forlove seg?? en forlovelse er an avtale om å gifte seg. noen velger å vente med å bruke ring i forlovelsestiden, for så å sette de på på selveste bryllupsdagen. Selv om de ikke har ringer er de like forlovet for det. Syns mange misbruker begrepet forlovelse da de bestemmer seg for å forlove seg eller mannen/damen spør partner om å forlove seg uten tanker på at de skal gifte seg....

i mitt tilfelle var det mannen som fridde, han gikk ned på knærne og spurte meg om jeg ville gifte meg med han. utrolig romantisk. han hadde kjøpt ringene og fått de gravert. (tok en sjangse på det, som han sier) vi satte bryllupsdatoen sammen så juni 08 skal vi giftes:)

Hei!

Min mann kjøpte ringene våres uten at jeg visste det. Tok meg med på tur og fridde. Vi brukte samme ringene da vi giftet oss. I tillegg fikk jeg en sånn allianse ring med diamanter i morgengave:) Det er mannen min som betalte for ringene. Hadde vi kjøpt ringene sammen,så hadde vi nok spleiset på de tror jeg ( pengene er jo våres felles likevel nå som vi er gift)

Klem

Vi satte oss ned og ble enige om at nå vil vi gifte oss. Det er kanskje ikke så superromantisk, men et frieri med han på kne hadde blitt helt feil for oss.

Vi regnet oss som forlovet fra vi hadde satt bryllupsdatoen. Jeg har aldri hatt forståelse for dem som er forlovet i mange år og gjerne sier at de ikke har planer om å gifte seg, men man er jo så forskjellige :-)

Jeg tenker som så at den ene (mannen) spør om hun vil gifte seg med han (da frir han). Så svarer hun ja, og de er forlovet, dvs; har lovet å gifte seg med hverandre. Men bryllupsdatoen trenger ikke være bestemt enda.

Min sambo kjøpte ringer uten at jeg visste det, og fridde. Vi kommer til å bruke de samme ringene når vi nå en gang gifter oss, bare gravere inn den datoen også.

Vi snakket mye om det, og bestemte oss for dato. Min mann designet ringene, og vi dro til en gullsmed som laget de.

Min mann hentet de senere og fridde til meg på avtalt dato. Selv om jeg viste om det ble jeg helt tatt på senga av alle følelsene mine. Det var en fantastisk stund for meg.

Vi har skråskjærte ringer i gull, med gravering på utsiden og innsiden. På utsiden står det * I * I * III * (romertall og *diamanter)

Det er datoen han fridde. Inni står det; Tony, kjæresten min. (For vi har lovet hverandre å alltid være kjærester)

Da vi giftet oss ville vi ha flere diamanter i, men det hadde ødelagt graveringen inne i ringen. Så istedet fikk vi gravert uten diamanter XV . V . IV

Ringen har stor personlig verdi, fordi den er designet av min mann. Vi har begge like ringer, han har også diamanter. Han kjøpte 11 diamanter i USA før han traff meg. 8 av disse er på ringene våre, vi har en diamant i hjørnetanna begge to - og den siste skal sitte i et smykke han skal designe til vår førstefødte i dåpsgave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...