3b@rnsmor-30* Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 1 ts salt og 0,5 liter vann. Da blir det samme saltinnhold som kroppen, i allefall menneskekroppen.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Jeg prøvde å google det, men fant ingen oppskrift. Det eneste som sto var "Kok opp vann, og tilsett salt til det blir passe. Ca like salt som huden din" Og husk å kjøle det ned igjen da, til romtemp. Prøv å smak deg fram, men jeg ville heller hatt i litt for lite enn litt for mye til vesla di. Hadde de ikke saltvann/spray på besinstasjonen hos dere?
3b@rnsmor-30* Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 jeg googla... http://www.google.no/search?q=oppskrift+saltvannsoppl%C3%B8sning&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2GGFB_noNO209NO209&aq=t fant disse sidene. det jeg skrev i stad var klippet fra ett innlegg ganske høyt oppe på denne siden.
l@ksen Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 Jeg fikk oppskrift av en lege: 1ss salt pr. liter vann. Regner med at denne også kan brukes til barn str. 6 mnd. )
Septemberstjerna og Martine Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 Jeg Googlet "salvannsløsning" Det kom opp flere svar ved å Google "saltvannsoppløsning" 9g salt pr liter vann, virker som en bra oppskrift. Litt mer presis enn ts/ss mål...
Septemberstjerna og Martine Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Klippet fra en side jeg fant: Ikke finn på å bruk ss, det blir alt for stek konsentrasjon, det er ts som er riktig. Har jobbet på laboratorie i flere år og er pinlig nøyaktig på området, så jeg ville ha brukt en digital kjøkkenvekt og tatt 9 gram til 1 liter vann. Dette er en fin oppløsning som kan brukes til forkjølte barn også, jeg pleier da å koke opp vannet for så å ha i saltet og kjøle det ned igjen før jeg bruker det selv. For da er det mest mulig sterilt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå