Gå til innhold

Regntøy i barnehagen til baby 11 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi skal begynne i barnehagen når hun er nesten 11 mnd. Trenger hun regntøy? Hun kan ikke gå enda, og vet ikke om så små er ute i regn i barnehagen. Hvor får jeg i såfall kjøpt regntøy som er lite nok? Størrelse 80 er GIGANTISK selv om hun er helt normal i størrelsen. Hva gjør dere andre?

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke selv fått kjøpt det ennå, men fått beskjed fra barnehagen at han må ha regntøy...ut på tur aldri sur...ute uansett vær (hvertfall stopper ikke regnet for utelek!). Fornøyd med svaret, så jeg må bare få finger'n ut å få tak i dette. Min går heller ikke ennå, 10 mnd når han starter i bhg.

Skrevet

Min gutt er 11 mnd når han begynner i barnehagen. Har kjøpt reflex i st 80.Men eg vil kjøpe et nytt. syns det var for stivt i halsen til han. Har det samme til min gutt på 3 år.Er kjempe fornøyd med det.Her i barnehagen er de ute i regn. Min går ikke enda.

Skrevet

Trollet mitt er 11 mnd og begynner i barnehagen til uka:) Hun har fått Helly Hansen regntøy i str 2 år i gave, jeg tenkte jeg bare skulle brette opp armer og bein...kanskje jeg er naiv? Hmm..Det ser ikke så alt for stort ut da..Hadde ikke tenkt så mye på det gitt! Gummistøvlene hennes er også store, str 23...Hvis det blir alt for stort får vi kjøpe nytt da.

Hun går mest, men krabber innimellom.

Skrevet

Jeg har regnsett i str. 74. Dette kjøpte jeg da mellomsten var liten. Mykt og godt å ha på. På beina har han regnvotter. Helt topp!

Skrevet

Jeg har kjøpt str 74/80 på Kapp Ahl. Mykt og godt regntøy, det er innviet allerede i sandkassa utenfor. Pappaperm inneholder andre aktiviteter enn mammaperm;)

Annonse

Skrevet

Hvis du ikke finner noe mindre enn str 80 kan du sjekke regntøyet i str 80 fra forskjellige butikker, størrelsene varierer jo en hel del rundt omkring. Hvis du må kjøpe noe som er for stort, ville jeg valgt det som var mykest hvis jeg var deg, da blir det lettest å bevege seg.

Vi hadde for stort regntøy da eldstemann begynte i barnehagen. Buksen gikk fint selv om den var stor, det skled jo ikke ned forbi støvlene, og med selene i kryss i ryggen holdt den seg oppe. Jakken var alt for lang på ermene, så jeg åpnet opp sømmen nederst, tok ut strikken og satte inn en strammere strikk, sånn at den holdt seg på håndleddene uten å skli ned over hendene. Jeg brukte vanlig babystrikk fra sybutikken, og den er så myk at selv om hun har vokst mye siden da har jeg ikke trengt å bytte til en mindre stram strikk. Hvis man ikke er av den fingernemme sorten (og ikke kjenner noen som er det) kan man kanskje bare ha en løs strikk utenpå ermet nederst for å hindre det i å skli ned over hånden inntil jakken blir mer passe. Løse ting forsvinner veldig lett i barnehagen, men hvis man syr den fast i et punkt der den skal sitte forsvinner den jo ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...