TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 28. juli 2007 #1 Del Skrevet 28. juli 2007 Får babyen vår i februar. Har lyst på en trehjuling som er stabil og god, som kan brukes til å jogge med, og som har god plass til knøttet. Den bør være enkel å slå sammen, og ikke for tung. Forslag? Og hvorfor bør jeg velge akkurat den? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9939869-hva-skal-jeg-kj%C3%B8pe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bægge dætern Skrevet 28. juli 2007 #2 Del Skrevet 28. juli 2007 hvis du skal jogge trenger du en vogn med minst 16" hjul og fremhjulet må være fast, ikke et som er dreibart som også kan låses. håndbrems er og nødvendig i nedoverbakker når du løper. å løpe på grusvei med en liten baby anbefales ikke, det rister veldig og "gode" støtdempere er ofte ikke veldig myke. tfk sin fjæring er god, men et barn under ti kg vil ligge og vibrere på grusvei. jeg har selv eid en og brukt den i skogen.... nå har jeg en joggevogn med større hjul og babyen er tyngre, men fremdeles er fjeringa så stiv at det rister i stor fart. nå tåler imidlertid barnet mer.... vogner som brio, simo og emmaljunga, med fire hjul hvor fjeringa er basert på doble ledd på hvert hjul er etter min erfaring mykere i bevegelsene enn mange trehjulinger med demping hvor stengene fjærer på høykant. men en firhjuling er jo helt uaktuellt å løpe med. jeg hadde prøvd ut babyjogger sin, ventet til babyen satt uten hjelp og kjøpt babyinnlegget selv om babyen var "stor". tfk joggster 16" (ikke twist) kan jo også brukes med babybag som vanlig dypvogn..... husk at jo større hjulene er jo bedre dempes underlaget, du får 20" hjul til de fleste skikkelige joggere. mange "joggevogner" går det desverre ikke an å jogge med..... det var litt av mine erfaringer, jeg jogger ikke mye, men er ofte "off road" .......til mitt bruk vil nesten alle vogner velte, så for meg er det viktigst at de er lette slik at jeg kan holde igjen vogna fra å tippe... veit ikke om du ble klokere av dette? skulle gjerne hatt mer detaljer om bruk..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9939869-hva-skal-jeg-kj%C3%B8pe/#findComment-9940239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå