Gjest Skrevet 28. juli 2007 #1 Del Skrevet 28. juli 2007 Kan ble en smule vanskelig å definere spm.mitt da men, håper det er forståelig iallfall.. Jeg bruker Collet.. Og den skjeen til den.. Ja.. Skal vi se.. Man skal jo stryke over med kniv eller noe liknende, det vet vi jo alle. Men.. Har lagt merke til at når jeg har putta skjeen nedi posen, fylt den med pulver, så er det veldig mange ganger (om ikke hver gang for den saks skyld) "luftrom" i skjeen, altså, hele skjeen er ikke fylt opp med pulver.. Er det sånn det skal være? At man bare skal fylle skjeen, stryke over, og that's it, eller skal man "dunke" litt på skaftet på skjeen for at hele skjeen skal bli fyllt opp med pulver?? Blir litt forvirra.. Står jo ikke noe på pakningen heller liksom.. Har nemlig gjort det nå de siste gangene snuppa har fått mat (dunket pulveret ned i skjeen) og hun har fått ganske hard mave av det! Derfor jeg lurer liksom.. Har jo også lest at man ikke skal gi for mye pulver (ikke være "snill" og generøs når man lager mme'n liksom) -så betyr det kanskje at jeg ikke må "dunke" pulveret?! Har ikke peil selv, og moren min.. Kan jo bare glemme å spørre henne, hun er på countryfestival i seljord, passe dritings.. he he Takker for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9939324-spm-om-mme-trenger-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flittiglise78 Skrevet 29. juli 2007 #2 Del Skrevet 29. juli 2007 Tror nok du bør passe på at det ikke blir for store luftrom i den skjeen, for dersom det tilsettes for lite pulver så inneholder jo ikke tillegget den næringen som er nødvendig. MEN, på den NAN-pakken jeg har kjøpt inn, den er riktignok kjøpt i Sverige, men regner med at omtrent det samme står på de norske pakkene, så står det at man ikke skal trykke/klemme sammen innholdet i skjeen. Det skal altså ikke være en kompakt skje, og som det står så skal man bruke en "lett hånd". Regner med at dette gjelder andre mme-merker også. Tror nok derfor ikke at du trenger å trykke sammen pulveret i skjeen, ei heller dunke skjeen mot hardt underlag, men se til at skjeen er full for det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9939324-spm-om-mme-trenger-svar/#findComment-9942982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå