Gå til innhold

Noen som vet, ang. jobb...??


Oliver`s Mamma

Anbefalte innlegg

Ferdig utdannet juni- jobber vikariat nå, og har søkt ny jobb- som mest sannsynlig får og begynner i sep. Hvordan blir det med penger i fødsel permisjonen?? Jeg vet at man må jobbe 6mnd av ti, må dette være på samme arbeidsplass, eller teller den mnd jeg jobber enn annen plass og?? Stemmer det at de regner gjennomsn. av de 3 beste mnd av de 6 mnd?? Er det noe med at en må ha jobbet på arbeidsplassen 1 år eller, og da få 80% av lønna når en har permisjon?? Litt forvirra, da folk sier så forskjellig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den informasjonen jeg fikk fra NAV var at de ser på inntekten de siste 9 månedene og at man tar de beste 6 av disse og beregner fødselspenger ut fra det. Tror ikke arbeidsgiveren spiller noen rolle - NAV ser bare på hvor mye du har tjent i den perioden.

Spiller ingen rolle om du er fast ansatt eller vikariat, du har uansett krav på 80% eller 100% av lønna di i permisjonsperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror fødselspenger blir regnet ut fra gjennomsittsinntekten i de 6 beste av de 10 siste mnd innen du føder. Dvs. at du må ha hatt inntekt i minst 6 ut av 10 mnd innen fødsel. Det er likegyldig om du har fast jobb eller vikariat og hvor mage jobber du har. Oppfyller du disse kriterier har du rett til 80 el 100 % av lønna, alt etter hvor lenge du vil være hjemme. Sånn var reglene hvertfall før! Lykke til i ny jobb:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hva hvis man blir sykemeldt før man har jobbet i 6 mnd. ? Har hørt at på lik linje med lønn regnes sykeplenger og fødselspenger....stemmer dette..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv om du er sykmeldt er du ansatt. Men usikker om du må jobbe 14 dager eller tre uker for å ha krav på sykepenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...