Gå til innhold

Jeg har ett lite problem her... Hjelp! :P

Kjukka

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om studieplass til høsten, og takket ja til denne studieplassen. Jeg har termin i slutten av november, og har selvfølegelig tenkt å ta permisjon. Men problemet mitt er at skolen (UiS), sa at jeg måtte søke om permisjon/utsettelse i ett år, før studiestart. Og om jeg får permisjon, så mister jeg ALT av lån fra Lånekassen og vi må klare oss på lønna til sambo, frem til november når jeg føder... Noen som vet hva jeg skal gjøre? Kan jeg bare begynne på skolen og søke om permisjon senere, eller MÅ jeg søke før skolestart?

Fortsetter under...

Jeg ville ha tatt kontakt med en av rådgiverne på skolen. Du er helt sikkert ikke den første studenten der som har blitt gravid, og rådgiveren kjenner til regler og rettigheter slik at du får det du har krav på. Det er jo umulig å søke fødselspermisjon et år i forveien! Det ordner seg nok med permisjon skal du se. Og du mister IKKE støtte fra lånekassen om du får fødselspermisjon fra skolen. Ta en tur innom sidene til lånekassen, det meste rundt dette er godt forklart der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...