Gå til innhold

Hva slags vogn har dere skaffet dere????

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått helt dilla......leser og ser på vogner overalt og klarer ikke å bestemme meg for hva jeg vil ha (eller jo har noen favoritter da).......hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe brukt men nå har jeg så lyst på en ny en og da er jeg nesten ustoppelig...................Hadde vært artig å få vite hva dere andre (som har kommet så langt;-)))) har endt opp med.........er så nysgjerrig atte - både på type og farge og alle andre vesentlige og uvesentlige detaljer...så versegod fortell, fortell !!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9936098-hva-slags-vogn-har-dere-skaffet-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Jeg skjønner godt at du leser s mye om vogner, det gjorde jeg og!!Hadde det bare vært tre-fire forskjellige vogner å velge mellom men neida..det er en helt ny "vogn-verden":)

Vi endte opp med å lese mest om Simo og Emmaljunga vognene, de passet vårt behov best: i byen i tredje etasje uten heis, vi ønsket også en som ikke var altfor tung siden jeg bruker trikk og buss en del, vi kjører lite bil så det å legge den sammen og slikt var ikke det viktigste for oss..vi ønsker å kjøpe voksipose og måtte finne en vogn som hadde plass til det.

Så besøkte vi forskjellige butikker og prøvde de ut og fikk gode og varierende råd, vi var bestemt på at det skulle bli Simo eller Emmaljunga også etter å ha sett vognene..vi tenkte å kjøpe kombi vogn, fordi vi ser på det som en invistering og vil bruke vogna til jenta ikke trenger vogn mer, i stedet for å ende opp med flere vogner, og prisen på kombi er lavere enn duo..

Vi sjekket en del på finn.no for å se på markedet der og plutselig så jeg drømmevogna til en grei pris. jeg var litt i tvil på å kjøpe gamle vogner pga reklamasjonsrett, vedlikehold osv..men denne vogna var bare 1 år gammelt og kvittering fulgte med-hurra!!!En superfin Emmaljunga EdgeDuo, svart og så godt som ny til 4200kr-hurrahurra!regntrekk og myggnetting fulgte med..

Nå har jeg endelig drømmevognen min:)

Dette ble litt langt-uffda...

Lykke til med kjøpet:)

Jeg endte også opp med en Emmaljunga Egde Duo.

Den har gjort det bra på alle områder i tester, og jeg synes den er veldig fin å se på også:) En av de tingene jeg likte best ved den, var hvor enkelt det var å "klikke av" overdelen, og å sette den på igjen. Vognen er romslig, og på man kan også legge "sitte-delen" med 5-punktsele helt ned, sånn at ungen kan sove i vogna når den blir større også. Den slipper å sitte å "henge" mens den sover.

I kalesjen er det en glidelås med integrert myggnetting som rulles ut, så dette slipper man å huske på å ta med. Veldig kjekt:)

Bunnen på vognen er isolert, men puster samtidig, slik at barnet ikke skal bli klamt. Det går også an å rulle opp en "lufteluke" bak barnetshode på varmesommerdager (denne er dekket med myggnetting sånn at det ikke blir helt åpent). I tillegg er det bygget inn et lag med isolasjon på siden som fungerer som "støtdempere" og beskytter barnets hode og kropp hvis vognen får seg et kraftig støt fra siden.

Det fulgte med regntrekk og en del annet praktisk tilbehør, og vognen er lett å slå sammen og har mange fine smådetaljer. Sikkert en del jeg har glemt å fortelle her, men vanskelig å huske alt.

Ta deg en tur og sjekk ut litt forskjellige vogner, og spør gjerne de som jobber i butikkene om det du lurer på. Alle har forskjellige behov, og den vognen som er riktig for en person kan jo være helt feil for en annen.

Vi har kjøpt Emalljunga sport kombi.Dette fordi den ikke var så tung å løfte, en av vognverdenens lengste bærebag. Vi har trapp opp til huset og var avhenging av å kunne løfte ut bærebagen uten for mye styr.

Den er marineblå med lyseblå små søte rutete stoff inni.....Veldig klassisk og fin.

Godt håndtak og justerbart. Romslig vogn og 5 punkt sele følger mED også sports sete.God polstring oglufting her også.Ikke myggnetting men regntrekk som ligger i en liten pose som festes på vognen.

Kjempefin og god å trille.

Underkant av 7000,-

Har andedunspose oppi...........Det ser så kost ut der nå greier nesten ikke vente......

LYKKE TIL.

Annonse

Vi har kjøpt oss Emmaljunga classic duo med sportsunderstell. Har fått vogna nå og er kjempefornøyd nå. Kjøpte den i Sverige til 5500 kr. I Norge var de usikre på når de ville få inn vognene. Kunne hende vi kunne få den mot slutten av oktober. Selv syns jeg det er litt sent. Også er det endringer på classic duo til Emmaljunga. Den kommer til å få et nytt navn bla. også kommer den i flere farger. Vi bryr oss ikke så mye om det når vi tenker å ha vogna til nr 2 også!

Vi hadde egentlig bestemt oss for DBS vogna, men så var vi så heldige og vinne en TFK joggster III, og falt totalt for den...sportsvognen i fargene shimmer/khaki (den er SPREK i virkeligheten), og bagen i knall rød=) kjempe fornøyde og gleder oss til å ta den i bruk...=)

kjøpte dbs vogna i dag, gikk for den med 4 hjul da den med 3 var meget ustabil, ville ikke latt barnet mitt ligge i den i allefall, særlig ikke når barnet blir litt større å beveger mye på seg i vogna=/

me og har kjøpt emmaljunga. egde duo vogn. me skal ha svart. den va lettest å kjøre og passer bra for oss. skal ha ett søsken brett på slik at 2 åringen kan vær med på trille tur:)

vi valgte vogna av samme årsak som står over her. har nesten gått meg vill i vogn jungelen, vært sååå usikker på hva vi skal ha. først ville vi ha en quinny eller simo. men dem va ikke noe bra for vårt bruk, siden eg har tenkt meg på tur hver dag i skogen, så må jeg ha en vogn som tåler litt ulentreng.

men bruk god tid, se hva hvilket behov du har ,ikke de butikkansatte som prøver¨å selger all slags mulige rare vogner. ofte så liker de butikkansatte en type vogn og da vil dem selge den, har vært innom mange vognbutikker og på nettet.

lykke til

Annonse

hei!

jeg har en vogn med merke Urbanjungle one three hill den har 3 hjul,var først skeptisk til den før jeg fikk sett den og prøvd den litt.den var ikke uastabil i det hele tatt. Kjempe enkel å svinge og styre.En sikker samtidig praktisk lett vogn.Den er svart og er en duo vogn.den andre delen som jenta vår skal ha seinere er mørke brun og svart=)kjempe fornøyd med vogna jeg!!!

Hei. Nok å velge mellom, ja! Jeg har kjøpt Teutonia Mistral med soft bag. En liten kjempefin vogn. Vogna er sort, mens baggen er sort med beige inni også tok jeg lufthjul. Så nå står vogna på babyrommet. Er inne å titter rett som det er. Gleder meg til å ta den i bruk :-)))

(Bor du i Oslo-område vil jeg anbefale deg å dra over grensa til Happyland. Jeg sparte 2.300,- på å dra dit å handle :-)

Jeg har valgt esprit vogna, det er liten søt kombivogn. Ville ha en liten vogn og den er til jente og gutt, siden vi får en gutt ble det guttevogn med søt ole brumm pose og esprit stelle veske:o)

4hjul:o)

Vi skal bruke Emmaljunga Duo Edge som vi kjøpte til dattera vår i 2005. I den grad det går an å elske en ting- ja,så elsker jeg den.

Helt vanvittig fornøyd med den vogna.. Til vårt bruk vel å merke.

Ehhm..

også har vi ei "Jane" vogn, 3 hjuling.. passe fornøyd +

ei paraplytrille.. ikke fornøyd +

ei Carena paraplytrille.. fornøyd +

at jeg kjøpte ei simo kombivogn på bruktbutikken til 200 kroner som Litja skulle ligge i når ho sov i barnehagen. Den ble aldri brukt (brukte Emmaljungaen).

Med andre ord.. skjønner godt at du er ustoppelig. Det er jeg også :)

har kjøpt crescent kombi vogn. er den samme som dbs, bare at den er svensk. kjøpte den mørke med rød stripe. hadde helt bestemt meg for brio kombi. jobber i barnehage, og der har vi mange sånne og de er kjempekjekke. men så kom vi inn og så denne, og var solgt begge to, så da var det ikke noe å lure på lenger.

vognen blir dessuten også sponset av svigerfar, så da var det bare å handle;-)

Å så gøy å lese!!!!!!!!! Takk og takk alle sammen! Selv har jeg sett på DBS vogna og synest den ser så solid og god ut, men sikler også på noen 3-hjulinger jeg da.... jeg trenger en lett og fremkommelig vogn her vi bor nå, og til den bruken jeg skal ha vogna til i vinter/vår. Skal imidlertid prøve å smøre meg med litt mer tolmodighet og se om jeg omsider klarer å bestemme meg uten å forhaste meg!!!!

Ha en god uke alle sammen!!

Uansett hvilken vogn man velger er det alltid forelders ansvar å se til at barnet er fastspent i vognen å ikke får noen særlig bevegelsesfrihet og at man plasserer den på flatt underlag.(Dette står helt sikkert også i bruksanvisningen.) Dette gjelder ikke bare trehjulsvogner..

Vi fallt før ei tfk vogn... 3 hjul. Va på bebito i trondheim, og sjekka ut prisa, men den e ganske så dyr. Med alt utstyr som vi villa ha me vart den over 10 000 kr. Så da mått vi assa snu i døra. Men så begynnt vi å sjekk litt ut på nett. på ei sia som heita før o-baby.dk, og der ha vi bestillt åss vogn. Bag vogn, sportsvogn, fotpose og regntrekk, og vi betalte 5096 kr for alt. Det domme med det her e at dem ikke send tell norge, så vi fikk den sendt tell ett postkontor i svergie. Vogna ha vi fått, med alt av utstyr som vi bestillt, så eg kan anbefal o-baby.dk på det sterkeste! Vi e ilallefall vælldi førnøgd med servicn, vogna ikke minst. Kjøpte helt svart. lett å trille, grei stor bag (ikke så langt unna emaljunga syns jeg), og jææævli tøff:)

Litt arti med ei vogn som ikke alt før mange har heller.

Samboeren min er litt plaget med ryggen, og den er da ypperlig. Velldi lett!!

Hilsen stor tjukk... 5 dager til termin :)

Etter mye vurdering og innhenting av info fra andre småbarnsmødre endte vi opp med å kjøpe Emmaljunga edge duo. Kjøpte den brukt av noen vi kjenner (som vi vet at tar vare på tingene sine) og betalte 3500 (vogna er 1,5 år gammel). Så langt synes vi den virker kjempebra der den står i gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...