Chiabatta Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Rotfylte i fjor og har nå betennelse nr. 2 i sommer med andre penicillinkur. Må inn og gjøre hele prosessen på nytt, men er redd for at det ikke blir helt rent i tannkjøttet da heller... Og så må jeg jo betale igjen... Flere som har opplevd dette og har et godt råd å komme med?
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Jepp, jeg måtte rense ut av tannen min 3 eller 4 ganger før hun fyllte den igjen. Jeg kan fremdeles "kjenne" tannen, ikke vondt eller noe. Bare at den er rar. hehe... Men har ei vennine som har renset tannen 6 ganger, og hun har skikkelig vondt i den enda. Hun vil heller trekke den enn å rotfylle den på nytt igjen.
Chiabatta Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2007 HVAAAAAAAAA???? Samme tannen så mange ganger? Over hvor lang tid da?? Hvert år eller? Herregud, og så betale for det hver gang? Dere ble ikke sendt til spesialist eller noe heller?
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Venninda mi gikk det vel over noen år. Jeg fikk beskjed om at neste gang vil jeg bli sendt til spesialist Men lurer meg på om det kan være "fantom smerter" i en tann?? Hehe... For roten er jo kappa av, så man skal jo egentlig ikke kunne kjenne noe eller? ¨ Jeg er bare livredd for å så betennelse igjen, BANK I BORDET FOR DET!!!!!!!!!
Chiabatta Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2007 Vet at de tar nerven når de rotfyller, så da skal man ikke kjenne noe. MEN: Problemet er å få det helt rent, så da kjenner man likevel noe hvis det blir betennelse. Herregud, jeg orker ikke så mye gørr med samme tann!!!
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Ja for det var å få det helt rent hun slet med min tann..... Nå har også en del av tannen knekt av (hun filte ned tannen for å få mindre trykk på den) også bygget hun på den etterpå. Tok vel 1 uke etter jeg var hos henne sist da plutseli KNEKK! Jeg gidder ikke ned å fixe den enda hehe....
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Jeg rotfyllte tannen og hadde 3 ganger med rens før de fyllte igjen. Gikk en stund og tannen var fortsatt øm. Dro til tannlegen 4 ganger og klaget på tannen i løpet av året etter rotfyllingen. Plutselig kom det verk opp av tannkjøttet. Gikk på 2 penicillin kurer uten bedring. Ble sendt til oralkirurg som konstanterte at det hadde blusset opp en betennelse etter at rotfyllingen var gjort. Nå hadde den gått gjennom tannens rot og ned i kjevebeinet. Må trekke tannen og skrape av betent vev i kjevebeinet. Hadde bare tannlegen hørt på meg da jeg sa tannen var øm tidligere så ville den vært spart. Prislappen på herligheten: 6000 for rotfylling+2000kr for de timene jeg kom og klaget+ penger til penicillinkurer+ 2000kr for å trekke tannen hos kirurg+ 25 000kr for nytt tannimplantat!!!!! Ergo: ring spesialist du før det går for langt!
Chiabatta Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2007 Oh my god!!! Men kan jeg ringe spesialist selv? Må ikke tannlegen henvise meg?
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 28. juli 2007 #9 Skrevet 28. juli 2007 Du må få henvisning fra tannlegen din til spesialist. Men spør om det fort som mulig du...... Lykke til:-)
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Rotfylling er ett ingrep som det enkelte ganger ikke lykkes helt med. Det er derfor det er noen som er spesialister . hmmm edentolog eller noe i den dur heter de ) Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå