Gjest Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Altså, hvor lang fot passer de forskjellige størrelsene til? Jeg river meg i håret av å prøve å finne ut hvilken skostørrelse snuppa skal ha, hun kan jo ikke akkurat si i fra om hva som kjens bra ut! På en sånn målegreie i butikken anslår den at hun bør ha str 19/20, men sandalene i str. 20 er ganske knappe nå... Og selgeren som "hjalp" oss mente hun burde ha en cm til halvannen ekstra plass i skoen, slik at vi måtte late som foten var 1,5 cm lengre når vi målte... Altså burde hun ha ca 22/23, men de så da ALT for store ut? Og på en lapp som fulgte med skoen stod det en tabell med cm og hvilken størrelse hun burde ha, og der kom hun ut på 20. Men hvorfor i alle dager er da sandalene for små nå?? (og jada, sandalene og de nye skoene vi så på var av samme merke, og burde vel derfor følge samme standard?) Hva i alle dager skal man gå etter her da, damer? Gode rå mottas med STOOOOR takk :-)
lego Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 I sandaler går man gjerne ned en str i forhold til hva en har i sko. Er det såler i skoene som du kan ta ut og sammenligne med? Stemmer at du skal plusse på 1-1,5 cm i sko. Ikke så viktig med så stor margin i åpne sandaler. I denne sammenhengen så ville jeg nok ha valgt str 22. Jeg vet det ser stort ut, men etter det du skriver så virker det riktig.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Hmmm... Men 22 henger virkelig ikke på - kjipper og slenger bare. 22 utgår nok, er mer usikker på om hun bør ha 20 eller 21. Og hvorfor i ALLE dager foreslår den dumme butikkoversikten str 19?? Argh. Foten hennes er forresten litt under 12 cm, om det er til noen hjelp...?
Forskeren Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Da jenta vår målte 12,5 cm kjøpte vi str 21. Om det er noen hjelp? Hun har str 21 kjøpt i vintersko i fjor høst (kunne ha tykkere sokker da) og 21 kjøpt i både joggesko og sandaler i vår (det var i vår foten målte 12,5 cm). Har ikke målt foten nå, den har sikkert vokst litt siden da.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Dette er jo forskjellig fra merke til merke, men kikk på denne tabellen: http://www.xxl.no/xxl_templates/popupSide____45560.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå