Gå til innhold

Endelig vår tur til å flytte i hus! Praktiske tips til organisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal bli moro detta!

Funderer på hva som er lurt

Klærne til tulla; det er plass på hennes rom, men vårt soverom ligger like ved badet, så kanskje en ide og ha det der inne? Eller litt kjipt når andre skal passe henne hos oss og må inn der og hente da.

Skoskap til gangen, er de smarte eller?

Skittentøy;dunk på badet, eller få inn vane med og få det ned til vaskerommet med det samme? Sjakt hadde vært drømmen, men badet er ganske nytt og flislagt så det får nok komme siden :-(

Tja, noen tips om dette eller annet??

Skrevet

E ville heller hatt barneklær på badet. Ofte når eg skifta klær på snuppa(på badet), ser eg at ho er skitten, våt eller bæsj langt oppover ryggen, då er det greit å ha reine klær i nærheita.

Skittentøyskorg på badet, blir fort for slitsomt å ta det ut på badet med små barn.

Husk at du må kaste at du ikkje treng, sjølv om du har good plass, vi har 4 boder +loft som er ganske fulle, og vi har budd her i heile 2 år :D

og ta vekk alt du ikkje treng til dagen, iallefall kjøkkenet blir fort fult.

Høyrast ut som vi har det rotehuset, men trur egentlig ikkje de, hihi..

Det var alt eg kom på i farta. Lykke til med nytt hus!

Skrevet

Jeg er organiserings freak!!! Alt i huset mitt har eller skal få (flyttet i juni) en egen plass. ;) ;)

Vi har klærne til frøkna på rommet hennes, men det er tvers over gangen for badet så det er ikke så lang vei. I den gamle leiligheten hadde vi noe klær liggende på badet i en hylle under stellebordet, mens resten lå på rommet vårt der hun også sov. Bodyene lå på badet f.eks. Så kunne "utenpå klær" ligge på soverommet.

Sko skap er jo veldig deilig, eller i hvertfall en hylle så du får de opp og vekk fra gulvet.

Ville tatt en dunk på badet til skittentøy, for det er vanskelig å få en rutine på at klærne skal i et annet rom, i en annen etasje når du har bæsj opp til øra på unger eller dårlig tid på morgenen. Synes selv det er veldig lurt å ha et skap, eller noen kurver e.l. på vaskerommet til å sortere skittentøyet i. Så kan du liksom bare tømme en og en kurv i vaskemaskinen. Tar to minutter å sette i gang en vask nå! ;)

Ellers anbefaler jeg skap og skuffer alle steder du har plass (satt litt på spissen) for du trenger allltid et sted for oppbevaring.

Og så kan det være lurt og tenke barnesikring fra dag 1. Jeg tenker på møblering o.l. Vi har ingen lave bokhyller e.l. som hun kan rote i. Det er utrolig deilig å slippe å måtte rydde hele huset etter en dag med henne. Trenger bare rydde leker.

Lykke til!

Skrevet

Hei dere.

Har klærne hennes på badet nå og det er veldig lettvindt, men blir ikke plass i nye huset, for stellekomoden skal snart inn :-) Men var en god ide og ha noe undertøy der inne, hun får få en skuff fra baby. Er i bleieslutt-tia så truser og innebukser er smart og ha på badet.

Det med mange ting sliter vi litt med,ja. Men bortsett fra vaskerom så kommer vi til og i ene etg. Og da er det plass til ting vi ikke bruker ofte nede i kjelleren. Skal forsøke og være streng på det!

Skulle ønske jeg hadde litt bedre ordensgener, så flott med mange gode tips!!

Skrevet

Grattla med hus:-)

har akkurat kjøpt vi og,, hehe,,, gruer meg til pakkingen og flyttingen, men gleder meg til å komme i huset i november.....

skal flyltte ca 70 mil, puh....

vi har eget walk in closet i nyhuset så kommer til å ha alle klærne der regner jeg med....:-)

ville hatt skittentøydunk på badet jeg, for erfaringsmessig blir klærne ellers liggende på gulvet en stund før de blir båret ned til vask... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...