Gå til innhold

kjenner dere liv?


may med spire

Anbefalte innlegg

heisann,, Jeg er i uke 14 pluss 2 i dag :) Har kjent små spark å babyen hikke siden uke 13 :) Er det flere som har kjent liv så tidlig?

Har 2 barn fra før:) Så er 3 gangs gravid denne gangen:) Så kjenner vel alt mere da. sier folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

 

Jeg er 16+1 idag...Og har ikke merket noe til liv!

Varierer vel...

Har plutselig blitt litt engstlig, men skal på ul hos jordmor på mandag, så da får vi se den lille da!

Håper alt er i orden...

 

Ettersom du er på vei med nr.3, så kjenner man vel litt mer hva man skal kjenne etter & er "inne" i det....Tror du ikke?

 

Håper jeg kjenner noe snart!!!!!!

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 3.gangs. :-)

Syns jeg har kjent noen små "spark" tre-fire dager i løpet av den siste uka, men er ikke sikker på at det er det det er. Har nemlig syntes at jeg har kjent noe lenge før det, pluss når jeg ikke har vært gravid..hehe

Men de to forrige svangerskapene har jeg kjent et par spark i uke 15 for deretter å ikke kjenne noen ting før det sparket hver dag omtrent fra ca uke 17-18. Så jeg tror det er det jeg har kjent denne gangen også. Jeg er 15+3.

Det er ingenting å bekymre seg for om du ikke har kjent liv i uke 16. Det er ikke vanlig å kjenne det så tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre!!!!!!

 

Bare ser frem til mandag nå...å se den lille røre på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er fordi jeg er 3 gangs gravid, merker det tidligere da:) men er ikke alle som merker noe heller da:) Ingen fare for det da:)Var hos legen på Torsdag. han fant hjertelyden i sånn stetoskop, så fikk høre hjertet slå der oxo :) Da kan du glede deg til mandag når du skal til jordmora:) Så får du høre det der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Jeg er 17+4 og har kjent liv siden uke 12.Jeg er 2 gangs,og hadde ikke visst at det var babyen dersom jeg ikke hadde kjent det før.Kjenner ikke noe utenpå ennå,for morkaka ligger foran.Men kjenner små spark så og si hver dag nå.Det er helt vidunderlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann MCMum:) Kjenner liv tidlig du da:) Å det er bra.. kjenner ikke liv hver dag jeg nå, men tidlig enda. uke 14 bare :) Gammel er ditt første barn da? Jeg Har ei datter som blir 6 år 1 august å en sønn som er 2 å ett halvt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+3, førstegangsfødende, og har ikke kjent noe liv enda. Var litt bekymret en stund siden jeg leser at veldig mange kjenner liv fra uke 13-14. Etter å ha pratet med andre jeg kjenner, har jeg imidlertid fått høre at jeg ikke må bekymre meg hvis jeg ikke kjenner noe før rundt uke 20. Har sett den lille sprelle på ul, og har hørt hjertelyd hos jordmor, så da håper jeg alt fortsetter like bra :) Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei may med spire. Jeg har en gutt på 3 år.Med han var jeg i uke 17 før jeg kjente noe som hellst,og det er tidlig å kjenne noe da også når det er første gang.Har vært helldig!Skal på ul om ikke så lenge du da? Kanskje har du vært det tidligere?Var der torsdag(17+2) og vi fikk vite at det blir ei prinsesse:-)Alt var helt fint med den lille,og det er jo viktigst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mc Mum :) ja kjente det tidlig første gang du da ja:) Husker ikke om jeg kjente det med Charlotte er snart 6 år siden:) hehe. Har vært på ultralyd i uke ni,) så da hjertet slo. var tidlig på ultralyd pga 2 aborter:( Strevd med å bli gravid siden august 2006. men det klaffet heldig vis i april med eggløsningen :) Så denne gangen sitter spiren:) Min gutt blir 3 år 20 januar 08. å termin datoen min er 26 januar. 08. så kan feire dobbel feiring på de da:) Får en gutt til denne gangen jeg McMum:) Ja det viktigste er at alt er bra med barnet i magen, uansett kjønn :) Når har du termin forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

may med spire.Jeg har termin 3 januar og håper jeg går fullt ut:-)Med sønnen Brian fikk jeg to dager før termin.Sitter å ser litt etter navnetips jeg.Det skal jo passe sammen med Brian.Vi har så vanlig etternavn,og vi liker de litt spes.navna:-)Blir spennende å se om det blir fødsel på 3 årsdagen da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki McMum:) ja får håpe du går fult ut da så prinsessa ikke blir født i desember :) Ja er vanskelig å finne navn egentlig. navnet må jo passe til barnet oxo, men bruker å se om det passer når spiren er født da:) Ja veldig spennende:) Får håpe den kommer like i nærheten værtfall:) hehe

Brian var stilig navn, engelsk navn det sånn som charlotte å michael:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 17 uker på vei,har kjent liv der fra uke 14,er førstegangsfødene,kjennte det mest på ettermiddagen og kvelden,men nå kjenner jeg det flere ganger om dagen også,i går kjente jeg det med hånden,hver gang jeg dytter ned sparker den tilbake,trodde det var altfor tidlig å kjenne noe jeg,??har vært så redd hele tiden for at noe skulle være galt,men er mer trygg nå,skal ikke på ul før om 2 uker synes det er lenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann bolla 85, kjente liv tidlig du da for å være førstegangs fødene:) ja er vel ganske trygg du da ja:) 2 uker er ikke lenge til , går fort det da:) er enda 30 dager til jeg skal på ultralyd:) Men har vært en gang tidligere oxo jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å dele erfaringer kan gå begge veier.. Sist jeg var gravid hadde jeg ikke pc, han er 7 år nå, og tror ikke jeg hadde så mange bekymringer som nå : ))) Kan også tyde på at jeg har blitt eldre.. he he

Men nå er jeg 15+2 og er veldig usikker på om det er liv jeg kjenner,, var på UL i uke 10 for moro skyld og alt så bra ut da!! Nå derimot føler jeg det er rart at det er så mange av dere som kjenner liv og ikke jeg, som til og med er 2.gangs fødende.. Er nesten engstelig for ultralyden siden jeg da også har lest om de som fikk triste beskjeder... huff. Nei vi får vel bare vente å se...

 

hva skulle jeg si egentlig... hi hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg venter nummer tre nå og ventet lenge på å kjenne liv, men merket noen antydninger på torsdag. Var på UL på fredag og var da 16+6 (ble satt tilbake ni dager). Det viste seg at morkaka ligger foran babyen slik at den virker som en støtdemper.

Jordmoren sa at det enda kan gå en stund før jeg kjenner noe utenpå magen.

 

Siden jeg har to fra før og nylig har vært gravid (lillebror er under ett år) vet jeg at dette er babyspark, men hvis ikke hadde det nok tatt en god stund til.

 

Hvis alt så bra ut i uke 10 tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente liv i uke 11 + ett eller annet:) Kjempe kjekt!

Nå er jeg 17 + og kjenner masse liv hver dag!:)

Har ei fra før å hun kjente jeg i uke 16:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå inn i 15. uke og syns jeg har kjent littegrann et par uker allerede. Ikke spark akkurat, men små "skump" på innsiden. Vanskelig å forklare, men det gleder meg i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Fortsatt ikke kjent noe liv...Er 16+5, men vi var hos jordmor igår & hørte hjertelyden kjempefint! Kom en tåre gitt...

Så nå gleder vi oss bare til ul 20 aug!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hjertelyden er det artig å høre ja:) Skal på ultralyd 29 august vi:) Gleder meg til den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 uker på vei. Har kjent innvendig liv i flere uker, men kjenner det ikke når jeg holder hånda på magen ennå. Var på ultralyd i går- Det var en skikkelig akrobat der inne. Beveget seg hele tiden, og snudde seg i alle retninger. Stod mye på hodet....Tror vi må melde henne på turn- he, he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er i uke 17.

 

Har kjent liv siden uke 15.

 

Det er en spesiell opplevelse. Elsker den :)

 

Klarer ennå ikke å kjenne liv utenpå magen, men det kommer vel etterhvert.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg kjennte noe her om dagen. Derimot i kveld skvatt jeg veldig og da kjente jeg det bevege seg i magen etterpå. Ble litt bekymra når det var det som skulle til for å kjenne liv. Stakkars knerten som blir skremt i mors mage... er i uke 18 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...