Gå til innhold

Borte bra men hjemme best :-)))

Anbefalte innlegg

Ja ja jenter...Mange er vel kanskje ferdig med utfarten for denne sommeren og andre ikke....Jeg for min del kom hjem i dag, og det var skjønt med sin egen sofa for ikke å snakke om senga til kvelds...

Vært borte nesten 14 uker. Hytteturer og Trondheimsbesøk. Bor i Oslo......

Måtte jo selvfølgelig få en ny blødning på hytta. Bestandig morro det...

Dro ned til Tynset Sykehus, der hadde ul damen ferie så vi måtte ut å kjøre 5 timers t/r Tr.heim Tynset for en ul. De fikk sjekket, og lilleprins hadde det bare bra.

Men den dumme morkaken hadde ikke flyttet seg på siste 10 ukene, og ligger fortsatt 16 mm foran mormunn..Det kunne være fra ytterst på morkaken jeg hadde en liten blødning.

Det blir nok keisersnitt mente de men den KUNNE flytte seg men mest sannsynlig ikke..Uff a mej, jeg hater bedøvelser og leger og kniver. Aldri operert før, og har bestandig hatt skrekken med keisersnitt på 3 jentene min før. Har heldigvis født normalt alle gangene....

Med foranliggende morkake og blødninger har jeg fått reiseforbud og streng beskjed om å ta det VELDIG rolig..

Vært fin nå 1 mnd og det har vært skjønt, men da var nedtellingen til termin det mest viktige for tiden......

I tr.heim brukte de å ta keisersnitt i uke 34 -36, hjelp da er jo babyen bare 1900 gr....

Mange uker på sykehus, og den er jo så liten da........Har 3 barn fra før og ta meg av og.

Ble litt deppa av siste nytt nå ja...

Det skal visst ikke være så greit å få en liten prins nei........

Men gleder meg når alt er over.

Nå holder jeg sofaen og teller ned for full mugge. Det blir veldig rolig framover, kan ikke løfte så mye som en vaskebøtte eller handlepose.........Noen i samme situasjon???

Kos dere alle som ikke har det slik. Det er kjempekjedelig......

Lykke til jenter.....

Jeg har kanskje igjen bare 9 uker om dette skjer.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9931848-borte-bra-men-hjemme-best/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia

Det var leit å lese, det kan jo bli veldig kjedelig å ta det så mye med ro.

Har bekkenløsning så føler meg veldig kjedelig å.

Håper du kommer deg på bim treffet:o)

Når det gjelder keisersnitt er du ikke alene, skal nok ta det jeg å, med min lille prins. Skal på sykehuset 9august å ta noen prøver. Så får vi se hva de sier, men det heller visst mot det. Hvor mye før tar de babyen ut da?

God bedring:o)

Velkommen tilbake fra ferie babykos71!

Jeg er enig i at hjemme er best, i alle fall når man er gravid;-)) Var 5 dager på vestlandet jeg før jeg kapitulerte og dro tilbake til Lillehammer med guttungen. Storesøster ble igjen og hun har det helt topp hos tanter og onkler...mens vi to kooser oss masse her uten for mye mas og tjas :-)))) Løvemannen er i USA på kurs og jeg er bare glad for at jeg ikke er med nå.

Må jammen si at du har ett ufordrende svangerskap ja. Bra at resultatet er så fantastisk - ikke sant?? Hvordan går det med bekkenløsningen din forresten?

Jeg har også morkaka foran "åpningen" og skal på ny ul 9. aug og 5. sept..men vet du hva??.......... jeg har ikke tenkt på at det kan ende i keisersnitt jeg, før jeg leser det du skriver....uææ.......men som regel bruker den jo å flytte seg oppover og siden jeg ikke har hatt noe blødninger el tyder vel mye på det...er nok like glad å bli kuttet i som deg...

Krysser fingrene for deg i alle fall jeg og så håper jeg at været fremover blir såpass at du i det minste kan ligge ute på en solseng og ruge!!!!

Hei hei søte jenter....

Bestandig koselig å skrive inne her....Da får man gode og støttende ord fra rugemaskiner i samme situasjon :-))

Jeg er helt kvitt bekkenløsningen, den varte i en liten mnd, så heldigvis, for det er kjempeplagsomt og kjempevondt..

Jeg kommer på Bim treffet ja. Det er jo en " høydare " i disse tider.....

Jeg vet at normalen for et keisersnitt med foranliggende morkake er 2 - 3 uker før termin, dette for at du ikke skal gå i fødsel. Det er svært farlig om man gjør det siden åpningen er tettet av morkaken.........

Som meg som er plaget av blødninger må de følge ekstra godt med siden den kan løsne og det er kritiskt....

Jeg får ekstra oppfølging.

Og man blør lettere om man har en foranliggende morkake...

Ja ja får tenke positiv og jeg vet Lille Christian har det bra, så da er det greit selv om det er kjedelig..........

Jeg er jo egentlig i kjempeform annet en tulle med blødningene.

Har vel aldri vært så mye rolig før, så jeg lever vel 2 år lengre nå da :-))))

Hyggelig å ha det tilbake igjen:)

Du får prøve å se det positive i det, nemlig at du får god tid til å forberede deg mentalt på et keisersnitt. Mange får jo beskjed samme dag, eller enda verre, blir kjørt avgårde til HS hvor det står om minutter og sekunder.

Vi er jo utrolig heldige som skal ha barn i 2007, med all medisinsk hjelp som finnes i dag.

Du får prøve å tenke som jeg gjør når jeg vet at jeg har vonde/kjipe ting i vente og det er at ting aldri blir bedre av at man gruer seg/bekymrer seg på forhånd. Og selv om det tar litt lenger tid for kroppen å komme seg etter er KS, så er legene jo så flinke i dag at du sikkert kommer til å bli positivt overrasket. Når KS er planlagt tar deg seg god tid, og sjansene for komplikasjoner etterpå er veldig veldig små.

Og kanskje flytter morkaka på seg også, man vet aldri:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...