Gå til innhold

Hvis jeg setter på for lite porto og ikke avsender, mottaker som må betale da, eller blir det ikke sendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så utrolig lei av å motta pakker fra go'boken og bokklubben som jeg ikke har bestilt. Greit det er angreskjema, men jeg må jo betale en ganske drøy porto for å få sendt tilbake disse tingene.

Jeg sa opp go'boken her tidligere. SÅ gikk det et par uker og jeg fikk en ny velkomstpakke i posten, hallo! Skjønner ikke hvor den kom fra. Skrev mail og sa jeg ikke ønsket være mail, og fikk svar på at det var notert. Og så klarer de jamen sende meg en pakke til!! Var ikke noe spes interessent i den pakken som atpåtil koster meg 200 kroner.

Så nå tenkte jeg sette på et frimerke til 6,50 og postlegge den. Er det ikke sånn at de da må betale "straffeporto"?

Har også mottatt et par pakker fra bokklubben barn, som jeg ikke har meldt meg inn i, så tenkte gjøre det samme der. Lurer på om det er noen som driver og verver meg på trass jeg asså....

Jeg pleier virkelig ikke å gjøre sånt, men er sååå lei disse pakkene jeg ikke ønsker. Virker som de sender ut og satser på at folk ikke gidder annet enn å beholde de og betale de 200...

argh...

Skrevet

Jeg er rimlig sikker på at du kan kreve at dem sender deg en returlapp, ellers så kan du beholde tingene uten å betale for det.

Skrevet

Veit ikke åssen det er nå, mrn jeg jobbet med posten i et stort firma for mange år siden og da fikk vi en egen lapp fra posten sammen med brevet som manglet porto. Der måtte vi frankere portoen og sende det tilbake til posten, så da var det vi isom sto for det.

Skrevet

ok, kanskje jeg skal prøve på det først. Ble bare så irritert her, så på vei til å stappe de i postkassa!!!

Skrevet

Du kan jo bare pakke den inn igjen i samme emballasje og skrive på RETUR med store bokstaver, samtidig som du krysser over ditt navn/adresse. Det har fungert for brev/pakker som jeg har fått feil.

Skrevet

Er da bare å skrive retur på pakka/konvolutten og dumpe den i en postkasse. Så kan du sende dem en e-post og be dem drite og dra i etterkant.

Skrevet

Du kan få returlapp av avsender dersom de har sendt deg pakker etter at du er utmeldt.

Dersom du setter på for lite porto, vil mottaker bli frankert av posten. men når bokklubbene åpner pakken, ser de jo at de er fra deg, så da vil du nok få regning tilbake.....

Skrevet

Da prøver jeg på de he he skriver RETUR og slenger den i kassa. Takk for tips ;) he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...