Lotta med novembergutt Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Vi får besøk av et vennepar i morgen, skal spise middag, spille spill og kose oss:) Og jeg er en av dem som liker å lage litt "spesiell" mat når jeg får gjester, ikke vanlig biff med poteter, om dere skjønner... Men heller ikke over-fancy mat altså Så - noen med forslag? Har veldig lyst til å ha noe jeg kan ha foccacia og tomat, mozarella og basilikum-salat til. Også kan det ikke ta for lang tid å lage/forberede - skal reise bort på dagen i morgen... Tips mottas med STOR takk Har raida uttallige ukeblader etter tips nå, uten hell :\
Fabelaktiv Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 til en annen gang.. kjøp deg en raklette ellers kan du lage guacamole og ha chips til som forrett eller skjær baguett i biter og stek.. så kan folk ta på hakket tomat, løk og basilikun/oregano og olje blanding selv.. - altså den har du laget på forhånd (også forrett altså) også serverer du kylling biter.. marinert og stekt, salat, makaroni og pita eller foccacia til og kvelden er en succe!!! Tilbehør her er tzatziki og salsa-saus dette ble superrotete men dersom du stokker riktig om på ting så blir det knallbra
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Marinert elgfilè f.eks passer perfekt til det tilbehøret og tar ikke for lang tid...kan forberede på forhånd. Kanskje for fancy? Hva med tapas...det trenger ikke ta så lang tid. Men kommer jo sef. ann på hva en liker og om det må være varm mat.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Innbakt indrefilet av svinekjøtt i parmaskine med stekte cherrytomater til er kjempegodt og raskt å lage
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Du kan jo lage kyllingfilèt med hvitløksmør.. Tror det blir godt med det tilbehøret.. og det tar ikke lang tid å lage.. Eneste forberedelsene man må gjøre er å putte hvitløksmør under den "flappen" på ene siden av kyllingfilèten, og krydre med salt og pepper (og eventuelt annet krydder du liker).. Så steiker du dem i panna til de er ferdige, eventuelt kan du bare brune dem litt i panna før du steiker dem videre i ovnen på ca 175 grader..
Lotta med novembergutt Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2007 Takk for mange gode svar Tror jeg skal ta litt av hvert jeg - noen kyllingbiter, noen kjøttboller, bruchetta, foccacia, salater, greske poteter og masse rare sauser og dipper! Rene tapas'n Må jo bli bra!
minførstebaby Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Hei.... Hva med "tapas" ..... Det er jo godt.....
Lotta med novembergutt Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2007 Ja, har tenkt tanken, derfor tar jeg en enkeltversjon av det nå Skulle gjerne gjort det om jeg hadde hele morgendagen på meg, men siden jeg skal bort, så tror jeg ikke jeg rekker det. Og orker ikke tanken på å stresse før gjestene kommer Men takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå