Gå til innhold

Forslag til leker i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal dra på ferie snart og må kjøre litt bil. Lillemor er ikke noe særlig glad i bilturer, og derfor lurer jeg på noen har noen gode forslag til leker hun kan aktivisere seg med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var for en liten stund på biltur til Danmark. Her er hva vi gjorde:

- lagde et album med bilde av alle venner og slektninger. Ba alle sende meg en mms med bilde av dem selv i passfoto-format. Bildene overførte jeg til pc'en og skrev dem ut på printeren her hjemme. Albumet ble kjempepopulært og hun brukte utrolig mye tid på å bla i det og øve på navn. Ser fortsatt i det nesten daglig.

- kjøpte en klistremerkebok med klistremerker til i leketøysbutikken (de har det også på Nille). Boken ble ikke så mye brukt, men bare det å leke med et klistremerke eller fem holdt henne opptatt lenge.

- kjøpte en liten boks som kan lukkes opp og igjen. Fant en søt liten Diddl-boks i en bokbutikk.

- et lite speil

- en liten toalettmappe med glidelås som kan åpnes og lukkes

- en ny bok om dyr

- en lekeball som kan festes på vinduet

- små lekedyr

- musikk cd

Vet det er mange som også kjøper dvd spiller til å ha i bilen, men vi tenkte å drøye det en stund. Hun er ikke så interessert i tv ennå (20 mnd).

Håper du fikk noen tips. God tur!

Skrevet

Ta med noen av leken hun er glad i, så kan det være lurt med noen nye småting som hun får etterhvert. Som forslag over her.

SÅnn tavle en tenger på og tar bort igjen, det er gøy. Hånddukker.

En matboks med litt niste som hun kan ordne selv, vannflaske som er artig.

Cd med musikk hun liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...