Gå til innhold

Urinveisinfeksjon


Venter72

Anbefalte innlegg

Hallo. Er det noen andre her som sliter med urinveisinfeksjon under svangerskapet? Hadde det også da jeg var gravid med mitt første barn (har to gutter). Har problemer med å finne riktig medisin. Og i mens er jeg helt utafor - sitter på do hele dagen. Er også redd for at det skal påvirke fosteret på noen måte. Andre som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det hele tiden, men jeg får bare selexid..

Har du prøvd å drikke tranebærjuice ? eller tabletter ?

Det pleier også å hjelpe en del å ikke spise sukker av en eller annen grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre *mye* erfaring med urinveisinfeksjon. Sånn generelt, og ikke bare i forbindelse med svangerskap. Det som hjelper meg er å drikke vann jevnt utover alltid. Dersom man får symptomer eller utslag, Drikk masse vann, gjerne med sitron. Sitt med mugge foran deg og prøve å få i deg et par liter i løpet av et par timer. Da bruker de vondeste symptomene å gi seg. Føler du at du må sitte på do, ta med muggen inn på do. Sitt med et ullteppe eller dyne tullet rundt livet når det er som verst. Varmen får ofte musklene til å slappe litt av. Og jo mer anspent, jo vondere gjør det. Drikk så jevnt utover, men trenger ikke like mye. Det er ikke bra med for kaldt vann. Romtemperert er best. Ellers blir kroppen nedkjølt av mengden vann.

 

Jeg fikk til sist en medisin som heter Hiprex av legen min. Denne taes forebyggende. En morgen og en kveld. Skal visst gjøre så ikke bakteriene vil trives og gro. Det fungerte veldig fint for meg. Nå tar jeg kun hiprex dersom jeg merker litt symptomer. Legen min sier at jeg trygt kan ta hiprex selv om jeg er gravid.

 

Det er sikkert andre som har andre tips. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme tips som Moony ang HIPREX. Jeg har brukt de fast i snart 5 år, og har bare hatt urinveisinfeksjon en gang på de årene. Før hadde jeg det annen hver måned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...