Gå til innhold

slitne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er sykemeldt, har vært det siden uke 5. jobber i en butikk hvor det er ganske stressende og mange tunge løft! Er nok sykemeldt til permisjonen trer i kraft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykemeldt i tre uker på grunn av skikkelig kvale. Forsøkte meg på jobb en uke, det gikk ganske dårlig. Ble kvalmere og kvalmere, så hele forrige helg lå jeg rett ut og slet med kvalmen igjen. Vært fullt sykemeldt denne uka og skal tilbake i redusert neste uke håper jeg!

Ikke noe gøy å sykemelde seg, men jeg hadde ikke greid å gjøre noe på jobb.Jobber på sykehus

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert sykmeldt i snart 3 uker jeg og no... kvalme og sliter me å få sove..

men de er ikke noe kjekt fordi sjefen blir drit sur når der skjer at jeg blir videre sjukmeldt...

hva skal jeg gjør??

er ikke menneske til å stå på jobb heller.... reagerer på den minste ting og spyr me en gang..

ganske slitsomt de og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vært sykemeldt 1 uke denne gangen.. heldigvis :) Sist var jeg sykemeldt i noen mnd..

 

Men nå jobber jo jeg på skole da, så jeg har ferie en god stund til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykmeldt fra 8. uke pga kvalme i 3 uker, så hadde jeg ferie i 4 uker. På mandag skal jeg prøve meg på jobb igjen.. Aner ikke hvordan jeg skal takle å stå opp om morgenen, sover til 11 ca og legger meg i 12-1 tiden. Kvalmen er der enda, men jeg lært meg å leve med den hjemme, så det blir spennende å se hvordan det blir på jobb. Ikke så stressende der heldigvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dritunger, dere fortjener ikke å ha jobb engang. Jeg har vært kvalm og kasta opp ja, og jeg har hatt vondt både her og der, men å være gravid er ingen sykdom og jeg fatter ikke åssen dere skal overleve smertene ved en fødsel hvis dere har liggi på sofaen og sutra i ni måneder over sure oppstøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooppps?!?! litt såre føleleser her?? det handler ikke om og klage over sure oppstøtt, men om å fungere! Alle har forskjelige graviditeter. Jeg har vært og er MEGET kvaløm og trøtt, men har ikke sykemeldt meg , men skulle kanskje gjort det? for når jeg kommer hjem så har jeg en 6 åring som venter på mamma, men mamma er ikke som før hvor hun orket alt, nå kan jeg sove fra halv fem om ettermiddagen til neste morgen og fortsatt være like trøtt, og man SKAL ha overskudd til og fungere også!!!!!! Og smertene ved fødsel er naturlige smerter som vi er skapt til å klare! der er eninga at gravide skal ta det roligere enn ellers, det ser man gjennom alle pattedyr som er gravide. Det er derfor vi blir dårlige også for at vi ikke skal finne på"sprell" som kan skade barnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig og har kunnet kontrollere kvalmen med å spise(jepp, jeg blir tjukkere for hver dag som går). Jeg er trøtt som ei strømpe, men det begynner å gi seg nå. Jeg sykemeldte meg en dag pga ryggsmerter, men oppdaget at det ikke ble noe bedre av å slappe av. Så min konklusjon har vært å opprettholde normal livsførsel, finne rytme i hverdagen og tilgi meg selv for alt jeg ikke orker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært sykemeldt enda. Har hatt ferie nå og skal begynne på jobb igjen på mandag. Melk har faktisk hjulpet mot min kvalme.

Jeg har en veldig stressende jobb, men regner med at de første to ukene nå er det ikke så gale siden folk rundt om fremdeles har ferie, så da blir det naturlig roligere på jobb også. (håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. jeg sliter litt med å ta deg alvorlig, men skal prøve. Svangerskap er forskjellige, jobbet fint med mitt første, var ikke kvalm så jeg trengte ikke å være hjemme. JM sykmeldte meg pga altfor ofte kynnere i uke 22, følte meg slett ikke som en sutrete drittunge, bare en som fulgte råd fra en med utdannelse og erfaring. Gjør vel forsåvidt det også nå, så jeg tror ikke du skal gå med vondter "her og der "uten å snakke med en som har erfaring... Og ærlig talt så må du vel bli flau over ditt eget innlegg når du ser det... eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykemeldt i to uker i juni pga blødning og lavt blodtrykk..besvimte bare jeg stod stille i 5 minutter. Men nå er endelig formen tilbake, så håper jeg slipper å være mer sykemeldt! Lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var sykmeldt fra like etter jeg fant ut jeg var gravid fram til første sv.kontroll. Har jobbet siden da, men var borte en dag i forrie uke å er hjemme i dag. Jobber i produksjon, hvor jeg står, går og løfter hele dagen. Klarer ikke å bli opplakt, ena jeg sover om ettermiddagen og legger meg tilig om kvelden. Så får se nå hvordan det blir, kansje jeg må sykmelde me en dag i uka lr noe for å hvile..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykemeldt en uke pga forkjølelse/omgangssyke - ellers har jeg klart å karre meg på jobb hver dag til tross for en del særdeles trøtte morgener.

Har vært kvalm siden uke 7 og er det fortsatt hvis jeg ikke får i meg mat ofte nok (er i uke 16 nå). Kvalmen blir definitvit verre hvis stresser på jobb og ryggen stivner hvis jeg må stå oppreist for lenge av gangen (jobber på apotek).

Har fått beskjed fra sjefen om at hun heller vi ha meg fullt sykemeldt enn mange små sykemeldinger (så de kan få inn en vikar) så vi får se hva som skjer fremover.

 

*Sender masse engergi og anti-kvalme tanker rundt omkring* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, hva gjør et menneske som deg her inne?. Er vel ganske så individuelt fra kvinne til kvinne hvordan det er å gå gravid og hvordan kroppen reagerer. Nei, ingen sykdom å gå gravid, men du skal faktisk sette en ny samfunnsborger til verden. Men du er visst verdensmester og kjenner alles plager ut og inn du da. Mulig du hadde en veldig alright sjef som tok mange hensyn eller at du hadde en stillesittende jobb som ikke krevde noe av deg og at toalettet var døren ved siden av deg, men ALLE har det ikke slik.

Syns det er trist at du kaller oss gravide og sykemeldte for dritunger, det er stortsett alltid en grunn, kanskje ikke alle grunner er like velbegrunnede, men det er IKKE opp til deg å avgjøre. Og ikke dra alle under en kam. Jeg har mine grunner til å ha gå sykemeldt, har vært i to mnd og kommer til å fortsette å gå sykemldt, men jeg har ikke dårlig samvittighet, har jobbet fulltid og studert fulltid, og det er bare de siste 3 årene så jeg syns du er passe frekk, men jeg antar du forstår det selv siden du velger å være anonym. Hvorvidt andre er sykemeldt syns jeg du skal la være å blande deg borti, noe realt menneske tror jeg virkelig ikke du er!!

Til dere som er sykemeldt slapp av med god samvittighet og kom til hektene, når barnet kommer er det full rulle, men mye morro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...