Gå til innhold

Noen som har sett barnets kjønn ved ultralyd i uke 18?

M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen av dere som har hatt ultalyd i uke 17 - 19 har fått vite kjønnet på barnet?!!!

Jeg har lest et sted at noen jordmødre som utfører ultralyd nesten blir litt sure hvis man spør om å få vite kjønnet til barnet. Man skal liksom ikke være opptatt av det!

Og jeg er jo enig i at det viktigste er å se at alt er som det skal og at barnet har det bra!

Men av endel praktiske grunner vil jeg gjerne vite hvilket kjønn det er! Vi har stor familie og mulighet til å arve mye klær og andre ting.... det er jo ingen vits i å arve posevis med rosa klær hvis vi får en gutt, da kan vi heller arve guttetøyet... eller omvendt.... osv. osv.

Noen erfaringer? Noen som har fått vite? Måtte dere spørre selv?

:-)

Fortsetter under...

Annonse

Vi fikk vite kjønnet på ullevål, det blir jente:)vi måtte spørre selv men jordmora var blid og hyggelig. Da vi spurte om det er 100% at det blir jente ble hun kanskje litt fornermet og sa at ingen ting er 100% men vi skulle ikke være redd for at hun ikke kunne jobben sin..hihi...hun var ellers blid:)

• 2 uker senere...

Det er ikke alle UL-aparater som er like gode virker det som.

Jeg var på UL i uke 18 og sa at hvis hun så noe kjønn skulle hun bare si det. Hun sa at det varvanskelig å se, men hvis hun skulle gjette noe trodde hun det var ei jente: men da hun gikk jordmorskolen lærte de ikke å se etter slikt.

Var på ny UL i uke 35. Det var ei anna jordmor og hun sa det var 100% sikkert at det var ei jente.Så hun hadde rett hun første også.

Det er jo litt spesielt om jordmødrene blir irriterte, da blader de jo inn egne tanker og følelser, og det skal man ikke som proffesjonell.

Men når det er sagt, burde vi kanskje være flinkere til å glede oss over uvitheten så lenge resten av UL viser at barnet ser friskt og sunn ut

Annonse

Var i slutten av uke 17. Synes selv det så ut som det var en gutt da vi hadde vært der i 20 min. Spurte JM om det var en gutt, da sa hun at de ikke så etter hvis vi ikke spurte. Hun sjekket ekstra både nedenfra og fra siden og sa at hun var sikker på at det var en gutt. Var blid og hyggelig men sa vi selv mptte si ifra eller så så de ikke etter det!

Jeg har ikke hørt noe om det! Var bare positiv og tålmodig med oss på Ullevål! Først kunne de ikke se noe, pga baby 'knep beina sammen' og snudde seg. Men, jeg sa at 'jeg går IKKE herfra før jeg har fått vite kjønn', osv.. Hadde gledet meg sånn til å få vite akkurat det! Viktig for meg! Så endelig snudde han seg med baken til, og der så vi noe som hang ned i midten. Det blir nok en liten gutt, ja..., sa damen! Så da får vi se..., 3 uker til termin nu!!

Da var ultralyden unnagjort, vi spurte og jordmor var bare hyggelig, hun så etter.... og sa at hun ikke var helt 100% sikker, men at hun 90% sikkert kunne si at det er en jente!!!!

.... jeg hadde nok litt ubevisst ønsket meg nettop det!!!! Så da satser jeg på at ikke de 10% slår inn og begynner å tenke rosa og jentenavn!

:-)

• 1 måned senere...

Hey!

Jeg har fått vite det fordi jeg spurte og da sa hun at det her var helt klart en liten gutt, du må bare spørre, blir den som tar UL på deg sur så er det jo bare og si at du liker og forbederede deg på best mulig måte sånn at vis f.eks at du kan kjøpe jenteklær vis det er en jente og gutteklær vis det blir en gutt.. det hadde jeg planer om og si hvertfall !!! lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...