Gå til innhold

Flere som bruker samme vogn på alle 3 eller flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vårt først barn i slutten av 2002 og kjøpte da en splitter ny Quinny Freestyle (både dreami bag og sportsdel pluss Maxi Cisi bilsete). Tenkte å bruke alt dette for 3. gang når vi får vårt 3. barn i februar 2008. Ingenting er ødelagt og baggen ser jo helt ny ut! (..men jeg føler meg litt "kjip" da..;o)

Ikke får vi så mye for vogna heller om vi selger den, så det er like bra å bruke den ut selv tenkte vi. Flere her som oss?..som kanskje også nylig har kjøpt hus..;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden vogna er fullt brukbar, så ville jeg ikke brydd meg om hva andre vil si. Bruk vogna di du! I disse miljø-tider så er det jo heller ikke å forakte. Og hvorfor i all verden kjøpe ny vogn til mange tusen, når du allerede har en som du er fornøyd med.:-) Flere burde tenke som deg!

Skrevet

Vi bruker vogna på minsten som vi kjøpte til størsten i 2004. (bare 2 barn enda) og den er like fin og god som den gang. Ville ikke ha noe ny vogn engang. Men det kan hende vi kjøper my sportsvogn når den tid kommer med mini. Er ikke helt fornøyd med sportsvogna til duoen...

Skrevet

Har bare et barn, og skulle ønske jeg ikke var blitt bitt av vogndilla-basillen;) Synes behovene innen vogn har endret seg hele tiden, og har derfor kjøt/byttet ut vogn et par ganger alt. Synes du er heldig som er så fornøyd med en (uansett merke) vogn jeg:)

Skrevet

vi kjøpte simo kobivogn da vi fikk vårt førte barn i 2003. brukte den i nesten 3 år til eldstemann.

Da snuppa kom i fjor, overtok hun vognen.

I høst venter vi nr. 3 og h*n kommer også til å bruke kombivogna. snuppa som da blir mellomstemann, har allerede fått en ny enkel sportvogn som sovevogn i barnehagen

Skrevet

Bytt ut bilsetet.

Skal helst ikke være eldre enn 5 år gammelt. Uavhengig om det har vært i ulykke/kollisjon eller ikke..

Skrevet

Bruk vogna med god samvittighet, du! Flere burde tenke som deg, ja. Så kjøper du heller nytt sengetøy til den el, da blir den "ny".

Ville også vurdert å bytte ut bilstolen, ikke verdt å risikere at den er for gammel.

Skrevet

Interessant dette med 5 år gammel bilstol.. vet noen hva som senker kvaliteten med årene?? (..står jo mye ubrukt da vi kun har brukt den i ca 12 mnd pr barn. Dvs 2 år max tilsammen. Utenom det står den pent innpakket i boden.

Skrevet

Er noe med at isoporen eller plasten eller hva det nå var ble utørra??

husker ærlig talt ikke...:)

men ikke bra med seter over 5 år uansett om de har vert i bruk eller bare lagret.

Skrevet

Når er en barnestol for gammel og bør kasseres?

Vi anbefaler at stolen byttes ut etter åtte-ni år, under forutsetning av at den har blitt tatt godt vare på og ikke vært utsatt for noen ulykker. Når du kjøper en brukt barnestol bør den ikke være eldre enn ca fire-fem år, fr at du skal kunne bruke den noen år.

Klipte dette ut frå www.tryggtrafikk.no

Skrevet

Vi har kjøpt med tanke på at det skal brukes til eventuelle søsken ja :)

kjøpte ny Simo kombi, og regner med den vil holde seg.

Søsteren min kjøpte den samme vogna da hun fikk sin første i 2004, og har brukt den til nr 2 født i 2006 og skal bruke den igjen om de får nr. 3.

Vi kommer til å kjøpe Quinny Zapp i tillegg for å ha i bilen til småturer på senter osv, altså for bilstolen til å begynne med og som trille etterhvert..

Om det blir en nr 2 på oss ser jeg ikke poenget i å kjøpe alt nytt... Har jo allerede brukt en del på "basisutstyr"...

Skrevet

jobber med barneutstyr og vi sier MAX 6 år avhengig hvordan din stol ser ut:) Det er rett og slett isoporen og/eller plastikken som ikke er beregnet til å holde lenger, selv om stolen kun er brukt i 12 mnd. den eldes av å stå lagret også. Ta frem stolen din og se på den...ser du svakheter i plastikken - d kan du se ved at plastikken har fått en lysere farge enkelte steder. har di slike svakheter på stolen din- vurder STERKT om du bør kjøpe en ny:)

Husk: se alltid over stolen når den tas i bruk etter å ha vært lagret en periode!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...