Gå til innhold

Når fikk/ merket dere at barnet hadde ADHD?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merket det egentlig fra han elste var 2år. Da han var 4År nesten 5 ble en venn av han utredet mens han gikk i barnehagen. Jeg ville egentlig ikke innrømme at min sønn hadde nok fordi min egen far har nok ADHD. Ville ikke ha stigmatisering heller. Da sønnen min var 7 år så jeg faktum i øyenene og han ble utredet jeg ventet et halv år før jeg ville at han skulle medisineres. Jeg så hvor mye enklere livet var for hans venn som ble diagnostisert og medisinert like før han var 5 år. Min yngste sønn kom symptomene like før han var 4år med han ville jeg ikke gjøre samme tabbe han ble diagnostisert og medisinert når han var 5år. Min nivå min brors sønn har også ADHD så vi tror det kommer alle genetisk fra våres bestefar.

Det er jo medfødt.

Jeg hadde misstanken fra han var baby. Gråt masse, lite fornøyd, vekslet stort i humør fra rasende sinne til overlykkelig. Krabbet usedvanlig tidlig, gikk altfor tidlig. Kunne ikke vente på å få utviklet seg fort nok ;) Grising med mat, dårlig finmotorikk...

Ekstrem trassalder, trengte dobbel med grenser denne tiden. Snakket dårlig med FORT. Brød seg ikke om ord bare lyden kom fort nok ut av munnen. Senere snakket han i ett, stilte masse spørsmål uten å ha tid til å høre på svar, var da alerede på spørsmål ti når vi fikk besvart første spørsmål:)

Var utrolig godt den dagen jeg fikk bekreftet min misstanke. Nå er han på medisiner, er 13 år, og mye begynner nå å bedre seg til det positive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...