Gå til innhold

dere som skal ha KS eller har fått det før. mest planlagte. (pliz svar) samme som på 3.trim

Anbefalte innlegg

hadde håpet på svar på noen spørsmål..

*var dere inne til kontroll før??

*ble dere undersøkt?? (med tanke på at hvis det så ut til å være like rundt hjørne om det så ble "før normalt")

*hva er egentlig normalt tidspungt i forhold til termin?

*er tidspunkt egentlig noe man kan diskutere på??

har jo vært ine til snakk før, for over en mnd siden, det var da han gynekologen kaldte meg ei dum blondine og rakka ned på meg. nå skal jeg inn igjen på tisdag for å bli helt enig og sånne ting, tror jeg.. men vet ikke hva jeg skal forvente..

nå har jeg lagt dette innlegg i 3 forum.. hehe.. litt desperat.. :)

håper noen kan hjelpe..

Fortsetter under...

Hei vet ikke om jge kan svare på allt du lurer på men ..

jeg hadde termin 28 juli fikk ks 18 juli tror det er normalt mellom 10 og 7 dager før termin.

JEg vet ikke om tidspungt er noe du kan diskutere på , men tror ikke det.

JEg ble ikke undersøkt før.

VAr inne til kontroll før og tok blodprøve og ctg og snakket med en lege og anestesilege.det var en uke

du får ha lykke til da håper det ordner seg for deg =O)

Jeg skal ha ks 6 aug og termin var egentlig 16, på fr.stad tror jeg de alltid setter 10 dager för termin men jeg har hört om andre sykehus som venter til en uke för. Skal inn til forundersökelse på tirsdag, dvs 6 dager för ks. Datoen ble satt i uke 32. Tror det er mulig å flytte datoen + - et par dager for jeg skal ha ks på mandag og lurte på hva muligheten var for at dem kunne ta meg på fredagen för i stedet, da det er lettere å skaffe barnevakt til storesöster i helga, fikk til svar at det kunne nok sikkert ordne seg om jeg skrev et brev inn og forklarte det. (Nå ordna det seg med barnevakt likevel så jeg gadd ikke pese mer med det.)

Hei!

Skal på kontroll dagen før. Da får jeg også vitenøyaktig klokkeslett (med mindre det blir venting, da...). Vet at de skal ta en blodprøve, men vet ikke så mye mer enn det. Jo, at jeg får snakke med anestesilegen.

Vanlig praksis er 1-2 uker før termin (men det varierer sikkert fra sykehus til sykehus), jeg fikk velge mellom 2 tidspunkt som var ledige, nemlig 11 dager før eller 2 dager før termin. Jeg valgte 2 dager før :) Tok sjansen på det da nr 1 var en uke for sen og jeg vil at babyen skal være så moden som mulig :)

Lykke til!

Samme erfaring som ovenfor - jeg fikk endre tidspunkt, da de hadde satt KS til 27.des - lurte på om det ikke kunne dras over nyttår - syns litt synd på "små" desemberbarn uten at det er noe galt med det....

Fikk da 2.januar.

Ble lagt inn kvelden før og hadde da en liten sjekk og prat, tok klyster og sov godt til jeg ble hentet neste morgen til en nydelig opplevelse - er 5 uker på vei nå og det eneste jeg gleder meg til med denne graviditeten er KSet !!!!!!

* KS nr 3 i mars 2008 :)*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...