Gå til innhold

Enkel eller dobbel eller trippel???

Anbefalte innlegg

Hvordan finner en ut om man trenger dobbel eller trippel kur?? Jeg har hatt min første enkle denne måneden, og var til gyn på dag 12. Han sa eggløsningen var på vei ca 5 dager etter så jeg bare håper han hadde rett... Men jeg har ingen symptomer og venter ikm på lørdag! har ikke blitt innkalt til blodprøve eller noe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9923726-enkel-eller-dobbel-eller-trippel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan desverre ikke svare deg på dette, men synes det er litt merkelig at du ikke får tilbud om å ta blodprøve etter første pergokur for å sjekke om du oppnår el.

Jeg har hatt 3 enkle pergokurer. Etter den første kuren tok jeg blodprøve, og fikk konstatert el.

Det jeg lurer på er: Hvorfor det er noen som begynner direkte på dobbel eller trippel kur? Vil det utgjøre noen forskjell? Kan jeg oppnå "bedre" el ved dobbel/trippelkur. Jeg har jo ikke lykktes med å bli gravid på disse 3 kurene. Bør jeg øke dosen?

Jeg hadde innvendig ultralyd på dag 12, og det var da gyn sa jeg fikk eggløsning.. Men jeg synes også det er rart at noen begynner på dobbel eller trippel med en gang. Og hvorfor må noen ha en pausemåned mens andre går rett på neste kur???

Selv har jeg prøvd enkel pergo kur. Fikk i gang eggløsningen, men ble ikke gravid. Var hos en privat gyn. hvor jeg fikk enkel kur pga. manglende egggløsn.

Har nylig vært hos en ny gyn. som fastlegen min henviste meg til pga. vi har prøvd i over 1 år. Denne gyn. mente at det bare var tull å ta enkel kur!!!! Dette pga. du måtte ha dobbel eller evt. trippel for å gi kroppen et skikkleig "kikk". Så nå skal jeg prøve metfomin (diabetis medisin) og dobbel pergo kur sammen. Vet om flere som har blitt gravid med denne kombinasjonen. Men de har pco, og det har ikke jeg... Men fikk likevel lov til å prøve. Er litt desperat ja!

Lykke til!!!!!

Hei du!

Jeg har svak pco.. Kan diskuteres sa min nye gyn. Har gått på metformin siden mai, og har nå tryglet om pergo. men han mente det skulle holde med enkel kur..

Har også hørt at dette skal være en veeeeldig bra kombinasjon :)

Tvi tvi for oss begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...