Gå til innhold

Kynnere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvor tidlig kan man egentlig få kynnere hvis man har vært gravid før. Noen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på hva som er det tidligste, men jeg har hvertfall begynt å få det allerede nå. Helst etter sex. Jeg er 9 uker på vei i morgen, og har kjent det noen dager allerede.

 

Hadde det også veldig tidlig da jeg ventet førstemann (venter andre nå), husker jeg fikk det litt før uke 12 da.

 

Hadde mye kynnere hele svangerskapet, så rekner med at det blir likedan denne gangen også. Lurer på om det er arvelig, for både min mor og søster har også hatt mye kynnere i alle sine svangerskap, heldigvis uten at noen av oss har vært nær ved å komme i fødsel for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke,men hvis man får tidlige kynnere så har jeg hørt att det kan være farlig,fare for å miste,ikke for å skremme noen men...

fikk det når jeg var ca. 6 mnd med lisjmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er sammentrekkninger i livmoren. Det er vanlig mot slutten av svangerskapet. Livmoren forbereder seg på veene og fødselen. De kan komme ved ansrengelser og etter orgasme. Er sikkert flere forskjellige ting det kan komme etter...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg hadde kynnere nesten hele svangerskapet uten at det noen gang var fare for at jeg skulle miste. Men det er nok lurt å nevne det for lege eller jordmor spesielt viss det har vært veldig hyppig en periode, for da kan de sjekke om det er begynt å åpne seg. Jeg ble sjekket en gang, men det var slettes ikke noe tegn til åpning da.

 

Noen ganger kan det nok være lurt å sykemelde seg delvis eller helt for å stresse ned

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...