Gjest Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 samboer vil gjerne ha en sønn som heter loke.. men det ser ut som dt blir et mer og mer populært navn. dattern vår heter Martine oline(bruker bare martine til vanlig) og vil gjerne ha et dobbelt navn også hvis det blir gutt .... men synes så lite passer med loke.. ellers liker jeg loke navnet veldig godt egentlig hvor mange liker navnet eller har barn som heter det??
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Nei, vær så snill; ikke kall barnet Loke.... Ikke bruk et navn med så onde assosiasjoner til en bror, når søsteren har så søtt navn!
Milletrille Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 I følge ssb er det bare 113 som heter Loke i dette landet, så ikke veldig vanlig! Vet ikke om jeg liker det helt, litt enig med anonym over her...
Vannmann35 Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 "Loke var i mytologien den svikefulle løgneren, var ikke av gudeætt men sønn av jotnen Farbauti, var gift med Sigyn" Selv om navnet er litt tøft, blir det litt som å kalle ungen Lucifer eller Judas - synes jeg da.
StorkeMammaen Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Forbinder det navnet med det samme som di over her: ond mann..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er dessverre tante til en som heter Loke. Hadde jeg ikke vært det, hadde jeg valgt det navnet til sønn. Synes det er et utrolig stilig navn!! Vet bare om ham som heter det. )
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 dytt, dytt takker for svar .. litt enig med de over tøft navn men det er jo etter en ond mann.. hmm flere svar??
volve Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Loke er litt tøft selv om det har litt negative assosiasjoner. Som dobbeltnavn, hva med: Loke Nikolai Loke Ragnvald Loke Andreas Loke Herolf Loke Didrik Loke Erlend ikke helt lett, men det går an....
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Digger navnet LOKE! Vurdere det selv i havet av navn. Datteren min heter Frøya, men tror neppe at noen i vår omkrets som forbinder henne med fruktbarhetsgudinne eller en øy i nord*ler* Det er den friske og glade jenta vår som er til stooor glede for de fleste hun møter ;o) Loke....da ser jeg for meg en gutt med bein i nesa og et lurt fjes ;o)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Den norrøne halvguden Loke var ikke mors beste barn, men han hadde masse humor! Loke er et fint og sterkt navn synes jeg
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Er tante til en Loke,og syns navnet er kjempefint!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 Frøya - en øy i NORD? Hæ? Vet du egentlig hvor øya Frøya ligger, eller?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 syns Loke er et fint navn jeg:)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 30. juli 2007 #14 Skrevet 30. juli 2007 Jeg er enig med de første innleggene over her. Forbinder det i altfor stor grad med ondskap og svikefullhet, type Judas. Så selv om navnet i seg selv kan være tøft, så synes jeg det blir for belastende - spesielt i Norge hvor Norrøn mytologi faktisk står i pensum både på barneskolen, ungdomsskolen og videregående. Ikke spesielt kult å hete Loke, være 9 år og hele klassen har nettopp lært historien om Balder
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #15 Skrevet 30. juli 2007 Er du helt loke, eller? Noen som husker utrykket? Ikke positivt!
Leirha Skrevet 30. juli 2007 #16 Skrevet 30. juli 2007 Jeg syns Loke er utrolig flott navn, og det er nå ikke så mange som heter det. Nevøen min heter det, og han kunne absolutt ikke ha het noe annet
Leirha Skrevet 30. juli 2007 #17 Skrevet 30. juli 2007 Det kan godt hende at mange forbinder Loke med noe negativt, pga hvem han var i norrøn mytologi. Men jeg tror virkelig ikke det har noe å si. For meg er nevøen min BARE Loke... Ikke noe slu, bedragersk tvekjønnet jotne. Det er utrolig mange navn man ikke kunne eller burde brukt hvis man tenker på den opprinnelige betydningen. Jeg må innrømme at jeg hadde mye større problemer med navnet Sol, siden dette tror alt står for ja..sol. Og mye vanskeligere å endre denne inngroddeoppfattelsen av navnet emm navn som Loke. Og navnet frøya slet jeg også litt med, men det er fordi det er så tungt, ikke fordi jeg tenker på henne som noen kjærlighets/fruktbarhetsgudinne.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #18 Skrevet 30. juli 2007 Loke Adolf Vidkunn....sånn for sikerhets skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå