Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Jenten fyller 16 i august, men har allerede hatt 3-4 partnere. Dette er den fjerde...Hun har hatt sex med menn hun har truffet gjennom internett, bare reist hjem til de for å ha sex... En kjærest har hun hatt, de var sammen 6 mnd, og de hadde sex. Hun er jo ung, men synes det er bedre om hun hadde en kjærest å drive på med enn sånn tilfeldig i den alderen... Nå har hun en nederlender på 20 år på besøk. Han skulle på ferie til norge, og hun inviterte han til å bo hoss seg, moren og de tre små søskene. Han kom på lørdag som var, moren sa hun overfalt han i inngangsdøren, de har hatt sex på pikerommet. Moren synes ikke noe om dette og har gitt beskjed. Men jenten hører ikke....Hun har aldri truffet denne typen før... Jeg fikk vite dette nå etter å ha sagt ja til overnattingsbesøk. Trodde det var en nett-kamerat hun ville vise litt rundt, (hadde selv mange kamerater på den tiden, men hadde ikke sex med dem!) men nå kommer de kl halv syv i kveld...Ikke noe å vise rundt her på denne tiden av døgnet...De legger seg veeldig seint på kvelden, når hun sover her alene, så sitter hun opp mange flere timer enn jeg, gjerne til ett to om natten, og sover til tolv om morgenne. Det er greit. Men nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, jeg vil IKKE ha "barnesex" i mitt hus!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har sendt sms om att de får hver sitt soverrom. Ommøblerer litt på mine unger. Hun hadde nok trodd att de fikk ligge på rom ilag, da vi egentlig bare har ett ledig rom. (De får ikke ligge på samme rom hos moren, men moren sa att her bestemte jeg...) Å herregud, får helt spybye med tanken på att de kan finne på å ha sex i stuen eller noe etter jeg er sovnet, luske seg inn på rommet til hverandre e.l. Må nok si ifra, men hun vet jo ikke att jeg vet alt dette om henne og sex. For de som henger seg opp i ytrykket "ludder", ikke gjør det, trenger andre diskusjoner her inne enn hva JEG mener er ludder eller ikke. Den diskusjonen gidder jeg ikke svare på!!!! Hva skal jeg foreta meg???? Rotete dette, men har det litt travelt, alle ungene er her og vi skal rydde ett par rom...
melkekua™ Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Kan du ikke si til tantebarnet ditt at det ikke går?
så var vi 4 Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 stakkars, den jenta kan ikke ha det godt med seg selv hvis hun søker bekreftelse fra fremmede menn, og det høres ut på meg som hun gjør det. Og hva du kan gjøre... hmmm, vanskelig det der. Men første bud er vel å ikke la de være alene. Ellers tror jeg denne jenta trenger å snakke med noen profesjonelle (og jeg mener ikke horer).
bee* Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 å stakar.. vet ikke hva jeg skal si.. hørtes ikke særlig kult ut men tror du bør si det rett ut til niesen din.. Kansje du skal fortelle henne hva folk sier om sånne som ligge rundt.. do the talk.. hehe.. Nei jeg er egentlig ganske så blank.. men skjønner godt du er fortvila!
M by M Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Kort prosess: Skremselspropaganda! Vis henne en fødselsfilm så tenker jeg ungen holder beina i kors et par år til ;-) Eller; ta henne med på apoteket og kjøp kondomer til henne. Tanten til ungen min hadde nok gjort en av disse to ihvertfall. Og om jeg var 16, hadde jeg blitt livredd av begge deler ;-)
Northernlights Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Men herlighet,kan du virkelig ikke bar si fra strengt at sex er totalt utelukket??!! Har ei datter på 15 som er sammen med en gutt på 18, og han har rett og slett fått vite at har han sex med jenta,blir han "killed"! ;o) Jeg var rett på sak med gutten, og sa fraat jeg vet hvordan unge gutters hormoner virker (jenter også), og at jeg selv ble mor som 17 åring, og at det ikke er tolerert med forhold som kun bygges på sex. Jeg var ikke så verbal som mannen min, for han sa rett ut til gutten at hadde han sex med henne,ble han drept på flekken.... (må få legge til at vi har et godt forhold til denne gutten, og 4 mnd etter har de fremdeles holdt seg pent på matta) Ja,jeg vet det =)
Gjest irismor Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Tror faktisk jeg hadde sugd tak i nederlenderen og fortalt ham kort og greit at i mitt hus har man ikke sex med barn. Og at han bare får holder "snoppern" inni boxern i natt. Får man kjøpt slike hurtigtester på apoteket til kjønnssykdommer? Ta med tantungen på apoteket og kjøp et par slike og fortell henne at det ikke er dumt å sjekke seg. Og kjøp kondomer og si at når hun er voksen nok til å ha sex så får hun også ta et ansvar for å beskytte seg. Lykke til c",)
Northernlights Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Det hadde jeg også gjort,irismor! Sagt fra til han.altså. Er hun under 16,er det kriminelt fra hans side.
moimoi Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Det er helt klart at denne jenta har dårlig selvtilitt og prøver å føle seg bedre ved å oppsøke gutter. Jeg ville satset på å få henne til å innse at det hadde vært lurt å ha noen å prate med. Mest sannsynlig vil hun bare nekte for at hun har noe problem og bare be deg/dere pelle seg unna, men gå frem og spør henne spørsmål som f.eks om hun har følt seg forskjellsbehandlet i oppdragelse (søsken), blitt mobbet/plaget på skolen, og andre slike ting. Prøv å snakk til henne på hennes eget plan. Jeg ville ha satset på å finne grunnen til disse problemene og løse disse istedet for å bare forby henne å treffe disse gutten, for tro meg da vil hun bare trosse dere å gjøre det alikevel og det kan forværre ting.. Jeg kjenner meg godt igjen i situasjonen til tantebarnet ditt for jeg har slitt med det selv, og det er ikke noe godt, morsomt, tilfredstillende i det hele tatt, det skaper kun dårligere selvtilit og hvis hun ikke får hjelp et ekstremt dårlig rykte..
M by M Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Da jeg var 15, var jeg sammen med abrefar som da var 26. Og ikke ti ville hester, tanter eller fedre kunne holdt meg unna. Men nå når jeg tenker tilbake etter å ha blitt voksen, fått barn med den samme mannen og det gikk i vasken hele forholdet, så tenker jeg at jeg kanskje ville hørt etter om noen hadde fortalt meg en lignende historie, vist en fødselsfilm eller noe og belyst hvor mye eldre mannen faktisk er. Jo mer hun får å trosse, jo mer vil hun trekke seg vekk. Så for å være seriøs, ville jeg vært en god tante og vært en støttespiller hun kan komme til uansett hva om hun ikke vil gå til mamma. I den alderen kan det være veldig godt å ha en støttespiller som ikke er mamma eller pappa eller venninna og som har levd litt.
moimoi Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Og en ting til, kan hun ha blitt utsatt for noe overgrep noen gang? Det er ofte en trigger til slik oppførsel.
Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. juli 2007 Hun et utad veldig oppegående, suksesfull osv. Men ja hun klarte ikke få seg venner på barneskolen, de flyttet til ett annet sted da hun begynte på ungdomsskolne, ble litt bedre der. Ble sendt til faren for ett års tid, da moren, den nye mannen og tre barn liskom skulle flytte til usa...De solgte hus og hjem, men en uke før avreise så ble ene barnet så sykt det måtte på sykehus. Ble ingenting av den turen da. Nå er moren og den nye mannen skilt. Han er faren til de tre minste barna. De skulle reise bort og prøve å få seg jobb, og "lure" seg inn. Ganske håpløst da, men det er en annen historie... Som barn, ca 7 år, tuklet halv-storebroren med henne. Han var 12 år. Moren tok henne med til psykolog og diverse, og fikk "det ut av systemet", tror de vertfall. Men om det var tukling eller samtykke vet jeg ikke. Barn leker mye rart, men han var jo en del eldre enn henne. Han tok på tissen hennes o.l. Faren til jenta er dårlig til å holde kontakt med henne. Men hun besøker han avogtil. Jenta blir liksom regnet som voksen av moren, antagelig siden søskene bare er 8,7 og 5 år...Men jenta er åpen med moren og forteller alt.Men etter mitt syn er moren altfor åpen tilbake, og forteller om sine "behov" (seksuelle) til datteren. Moren hadde kjæreste i smug...
Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. juli 2007 Har du noe mer forslag til hva jeg kan gjøre/si... Det er en slik tante du beskriver jeg ønsker å være og hun oppfatter meg som. Men jeg vil likevel ikke ha barnesex i mitt hus. Og jeg vil ikke jatte med henne. Hun må jo få vite att dette ikke er riktig måte å få bekreftelse på seg selv på. Hvordan gjør jeg det da?
Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 26. juli 2007 Ja, det er gjerne han jeg bør si ifra til viss jeg merker taktene..Hun er ikke bluferdig og har ingen problemer med å sitte å kline med gutter mens jeg ser på...Eller andre. Gjorde det med kjæresten da hun var 15 fremfor hele slekta i ett bursdagsbesøk. Besteforeldre og alt...
Thula Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 Jeg synes dere skal slappe av litt jeg. Jenten er 16 neste måned, og 16 år er aldersgrensen for den seksuelle lavalder her i Norge. Det vil si at snart kan hun ha seg hvor og med hvem hun vil, kanskje det kan være greit å prøve å beholde tillitten og respekten hennes til en gang hun trenger noen å snakke med som hun VET kan være forståelsesfull? Fyren er 20 år, det er 4 år eldre enn henne. Han er jo bare en unggutt selv, og selv om de ikke har treffes før så kan de ha blitt kjent likevel. Folk kan bli kjent over nettet, det er derfor det finnes så mange nettdatingsteder..! Jeg sier ikke at jeg synes at det er ideelt, men med mindre du limer deg fast til jenta så kommer hun til å ha sex med ham dersom hun vil det, om det er på ditt soverom eller andre steder. Prat med henne, hør på historien om hvordan de ble kjent, hva de planlegger videre osv. Kanskje han er en ålreit kar? Det ville vært forferdelig trist om du støtte henne fra deg, dette høres ut som en jente som trenger en venn som forsiktig kan veilede henne i riktig retning. Og du, ikke kall henne ludder da, dette er bare en ung jente som ikke helt ennå har forstått hvor dyrebar og skjør elskov faktisk er..
Veronica ♡ lille Emilie+spire Skrevet 26. juli 2007 #17 Skrevet 26. juli 2007 en ting er at jenta er litt.. "løs" av seg, men får litt vondt av henne om HELE slekta vet alt som skjer i privatlivet hennes
Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 26. juli 2007 Hvorfor tror du jeg vil støte henne fra meg? Og det er ikke vanlig att man "driver" på slik i en slik alder. Hun trenger støtte ja, og den vil jeg gi, men ikke i form att det er greit å hoppe til sengs med folk på den måten hun gjør...Da vil jeg heller gi henne støtte på att hun er en flott jente, og hun trenger ikke å ha seg til i det mønsteret hun har begynt med for å bli annerkjent. Gutter kan hun treffe så mye hun vil, og gjerne ha sex for meg, men man må ha litt bluferdighet, og det innebærer att man ikke kommer til tante sitt hus for å ha seg.
Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 26. juli 2007 Neida, det er bare jeg som vet dette utenom hennes mor. Jeg er min søsters fortrolige..Men nå vet jo dere da, men dere vet ikke hvem jeg er og ikke hvem hun er..
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #20 Skrevet 26. juli 2007 Synes du er en god tante som er oppriktig glad i niesen din. En film som kan sette et støkk i henne er Kids. Den omhandler det samme problemet om rotløs ungdom som søker bekreftelse, og da gjør det seksuellt, konsekvensen er brutal hovedpersonen får hiv. Ta for deg denne voksne mannen og spør hva han føler for henne, fortell litt om livet hennes. At hun nok er for ung til å elske ham nå, vil han vente på henne og heller gi henne anerkjennelse og støtte uten å tenke på egne behov? Si at for deg og familien er det tungt å se at ikke moren gjør mer for å beskytte datteren sin. Kanskje er det et håp at denne mannen klarer å se tingene i perspektiv og forstå at det han driver med er barnesex. Hvis ikke er det en drittsekk og da hadde jeg anmeldt han på flekken. Synd med søsteren din, har en mor som ligner og vet selv at det ikke er lett å ha det slik. Heldigvis hadde jeg en utrolig tante og omsorgsfulle besteforeldre som ikke var redd for å gi beskjed. Snakk med henne alene og gi så mye omsorg du klarer, men krev fin oppførsel og at hun respektere familiens grenser. Det har gitt meg styrke at jeg alltid har hatt en familie som er i glad og respektere meg. Flott at du lager til to rom! Lykke til med en vanskelig situasjon.
Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #21 Skrevet 26. juli 2007 Takk for gode ord! !!))) De er kommet, og han virker som en grei gutt, sjenert og hengslete, har tilogmed humor:) De er ute og sykler nå. Har pratet masse med han allerede, spurt og gravd, kjekt å prate engelsk igjen:) Ja jeg har ett spesielt forhold til niesen min. Jeg har hatt henne her maaaange helger oppigjennom årene, når hun har trengt å komme seg vekk fra familien sin. Hun har tilogmed sagt att viss det en gang hadde blitt slik att hun ikke kunne bo hjemme/moren var død eller ett eller annet, så var det hoss MEG hun ville bo. Fordi jeg er snill og her i huset har vi det "så ordentlig" som hun sier. Vi har mer grenser og regler og vi er "fastere" med ungene enn det moren er. Moren er flink synes jeg, men vi har nok mere "orden" på ting om du skjønner hva jeg mener... Skal jammen gi henne den filmen til bursdagen hennes! Ja, har ordnet to rom, så nå ligger alle ungene på mitt rom8tre stk) Gubben har jeg sendt på ferie ett par dager alene, så han er opplagt til å være sammen med oss på ordentlig etter mange mnd med hart arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå