Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg har lest litt om PCO i det siste og så vidt jeg kan lese så har jeg endel av symptomene. har aldri blitt utredet (ennå), men er prøver, og har prøvd mer eller mindre i 1 år nå. Menstruasjonen min er nokså regelmessig, (men vet ikke om jeg har eggløsning for det). Men jeg har i alle år vært plaget av uren hud, er overvektig og føler at jeg har endel uønsket hårvekst.(sikkert ikke mye i forhold til andre) Jeg er som sagt overvektig, har forsøkt Grete Roedhe, Herbalife, Reductil og Acomplia, men ikke noe av dette ser ut til å virke noe særlig. Er flink til å trene også. Skulle gjerne både gått ned i vekt og blitt gravid, så da leste jeg at mange får Metformin. Noen også uten å ha påvist PCO. Så jeg tok det opp med legen min, men hun ville ikke gjøre noe enda, jeg er jo "bare" 33år, og har jo "bare" prøvd i 1 år. Dessuten hadde jeg ikke problemer med å bli gravid med tulla da hun ble unnfanget. Derfor vil legen nå sjekke hormonene mine, 25 dager etter mens for å se om jeg har hatt eggløsning. Og så vil hun ta stilling til om vi skal gjøre noe mer. Men jeg mener at det kan være tilfeldig at jeg ikke hadde problemer med å bli gravid første gang jeg ble det. Håper noen av dere her kan gi meg noen tips. Siden jeg ikke vet så mye om PCO Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9922207-usikker-p%C3%A5-om-jeg-har-pco/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothiriel Skrevet 26. juli 2007 #2 Del Skrevet 26. juli 2007 Det er nok vanskelig å si om du har PCO før du får testet om du har hatt eggløsning eller ikke....og dette med overvekt, kviser, hår...ja, det kan jo for så vidt alle ha ) Jeg syntes det er rart hvis noen får Metformin hvis de ikke har PCO, fordi metformin skal hjelpe mot insulinresistente, og er man ikke det, så trodde jeg ikke Metformin hjalp. ( Men jeg er nå ikke noe lege ) Men jeg vet akkurat hvordan det er å prøve over lang tid. Vi brukte over ett år på å bli gravid med første mann ( visste ikke da at jeg hadde PCOS) da vi ville bli gravide igjen visste jeg om det, fikk Metformin og ble gravid på første forsøk. Det kan jo helt klart være tilfeldig at du ikke hadde problemer med første mann, kanskje du hadde kjempe flaks da. Vent på svaret på prøvene, så vil du nok få hjelp deretter. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9922207-usikker-p%C3%A5-om-jeg-har-pco/#findComment-9928065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå