Gå til innhold

Hvor få tak i krykker? Helst NÅ!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har så bekkenløsning at jeg tror jeg stryker med snart. Klarer ikke gå, klarer ikke sitte, ikke stå, bare ligge... men jeg kan jo ikke binde meg til senga heller! Antar at et par krykker kan ta vekk litt av belastningen... men hvor få tak i?

Fortsetter under...

Skrevet

Hjemmesykepleien, legesenter, sykehus

Skrevet

her har vi en sånn sykeplier butikk eller hva det heter som selger alt av bandasjer osv og der kan man leie krykker. og på legevakter/sykehuset. slik er det ihvertfall her.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å kontakte hjelpemiddelsentralen om jeg skulle få behov for krykker

Skrevet

Kommune er ansvarlig for utlån av hjelpemidler når det er kortvarig behov (altså under 2 år). Ring kommunen. Dette vet jeg helt sikkert. De aller fleste kommuner har alltid stående krykker klar for slike tilfeller.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja, oki... hjelpemiddelsentralen. av erfaring vet jeg at hjemmesykepleien ikke har sånt til utlån (jobber der sånn egentlig)

Får prøve få tak i et sted da :o) TAkk for svar :)

Annonse

Skrevet

I trondheim er det sånn at vi får kjøpt krykker på sykehuset :)

Skrevet

Ingen vits i å ringe hjelpemiddelsentralen. Ring kommunen, dette er et kommunalt ansvar!

Skrevet

jeg kjøpte krykker på apoteket...betalte 400 og fikk igjen 200 da jeg leverte de tilbake etter ett år..

Skrevet

Hjelpemiddelsentralen

Skrevet

hjelpemiddelsentralen har bare ansvar for langvaring bruk - dvs utover 3.4 år. Under dette må du gå via kommunehelsetjenesten.

Endel apotek leier eller selger krykker. hos bandasist får du garantert kjøpt krykker.

Kjøp i tillegg ett bekkenbelte!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

takk for svar :) Ringte apoteket nå, de hadde krykker, så da får jeg løpe og kjøpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...