Gå til innhold

tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å finne ut før UL at du bærer på to spirer, ikke bare en?

Er i 9. uke nå, har vært mye dårlig så jeg har ikke lagt på meg noe, men.. magen begynner å vises allerede..

Kan dette være et tegn på tvillinger, eller bare EN STOR baby?

ligger tvillinger, trillinger og firlinger i min familie..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

visst du har vært gravid før så kan d vær årsaken til at du har fått mage tidlig:) du kan jo bestille time på privat klinikk.....

Skrevet

Hvis legen mistenker att det er mer enn en baby der inne så sender de deg nok på tidlig UL.. Hvis ikke så kan du bestille privat Ul, men da må du selv betale for det.

Jeg er i uke 8 og har store problemer med å gjemme magen... men det er nok helt sikkert fordi det er barn nr. 2=)

Skrevet

Det er ganske individuelt hvor fort magen kommer òg. Mens noen sliter med å skjule magen lenge før 1.trimester er over, er det andre som fint klarer å skjule det fremdeles i 5.måned.

I de første ukene er det sånn at tarmer og fordøyelsesystem jobber mye senere òg, sånn at den lille får utnyttet mest mulig av næringen den skal ha og kroppen konsentrerer seg om de store forandringene som skjer. Derfor er det ganske mange av oss gravide som gjerne ser veldig gravide ut lenge før en får den skikkelige gravide magen, oppblåste mager som bare det :)

men hvis du lurer på om det er mer enn en der inni, er det vel egentlig bare en ultralyd som kan svare på det.

Det sies at en gjerne er mer kvalm og dårlig og slikt når det er mer enn en, men det er ikke noe 100% garanti for, vet om folk som bare har født en og har vert ekstremt dårlige, og om folk som har født tvillinger som var i strålende form hele svangerskapet.

Skrevet

Hei.

Jeg skal på tidlig UL om en uke pga at legen lurte på om det kunne være flere der inne eller at jeg kan være lengre på vei. Dette fordi magen min er blitt veldig stor. Mye er selvfølgelig luft men kjenner også livmora godt når jeg ligger på magen. I Uke 9 kjente jeg den halvveis til navlen, legen mente den var helt til navlen men føler hun målte litt feil. Symfysemål på 15 cm i uke 9 er jo ikke vanlig. Har og er også veldig dårlig, noe jeg ikke har vært med de andre 3........

Lykke til............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...