Gå til innhold

Lengter tilbake til jobben, lei av permisjon....

Anbefalte innlegg

Det ante meg at dette kom til å skje, men alle sa at "neida tiden flyr av sted i permisjon og plutselig er året gått..." Jeg er enig i at de første fire mnd fløy avsted. Har ett ganske krevende barn på seks mnd som skal ha stimuli nesten hele tiden, ellers blir det sutring. I de første tre mnd var det superslitsomt og jeg rakk ikke tenke. Nå som jeg "har blitt meg selv igjen" har jeg begynt å kjede meg, selv om jeg gjør ting hele tiden med datteren min, som jeg selvsagt er kjempeglad i. Savner jobben, hadde bare vært i min nye jobb ett år da jeg gikk ut i perm. Trivdes utrolig godt! Føler det faktisk som et offer å måtte ha permisjon et helt år. Skal bare ha ti mnd men det er jammen lenge nok. Nå har jeg begynt nedtellingen til å begynne i jobb men det virker uendelig lenge til. Jeg trenger action, mennesker og ufordringer for å trives. Barselgruppen min er sosial og forsåvidt ok men det er kjedelig å bare ha fokus på barn. Flere som har det sånn? Tror ikke det er mange som tør å være ærlige på dette, da kommer "dårlig mor" stempelet med en gang....

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har du snakket med mannen din om han kan overta deler av permisjonen din? Det er lov å ombestemme seg, men lurt å sjekke med arbeidsgiver om han har funnet en vikar for deg først. Hvis han har det kan det likevel være at du har rett på å få jobben din tilbake før permisjonen går ut. Hvis du ikke har rett på det kan du ta kurs eller nettbasert utdannelse, noen studiepoeng på høgskolen... Det er flere muligheter!

Ja, det er fort gjort å få dårlig mor stempel når man innrømmer at det er ensformig å være hjemme med små barn. Synes også dagene blir lange, og er ivrig for å ha ett "program" hver dag. Tror det er lett å bli litt blind, man setter kanskje ikke så stor pris på å gå hjemme når man er hjemme, og når man jobber lengter man etter fritid...? Uansett, du kan jo spørre mannen din om han vil ta mer permisjon, det er tross alt like mye hans ansvar som ditt. Mannen min skal de siste 5 mnd, tror faktisk det blir godt å komme tilbake i jobb.

Ja, dette har jeg også tenkt på... Dersom forholdene ligger til rette for det skal mannen min og jeg dele resten av permisjonstiden i to etter ca et halvt år. Da kan vi begge jobbe 50%. Ypperlig tenker jeg!! Det er jo litt av en overgang å begynne å jobbe 100% igjen, så tenkte at en mykere overgang ville vært noe. I tillegg får man jo ammefri, så dette skal gå bra.

Er mannen din interessert i en annen løsning?

Nina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...