Gå til innhold

Noen som vet? Om MRSA


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber som sykepleier på sykehus..vi har for tiden en pasient som blir isolert pga MRSA. Det jeg lurer på er om jeg absolutt bør holde meg unna denne pasienten? er det farlig for fosteret dersom jeg blir smittet? Har ikke fortalt dem på jobben at jeg er gravid enda, og tenkte å vente litt med det..

Håper noen kan svare meg kjapt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sykepleier og er ikke sikker om det er farlig for fosteret eller ei. Men da jeg jobbet i hjemmesykepleien så hadde vi en mrsa pasient. Det var jo skikkelig smitteprosedyre, og det skal det vel være på et sykehus også?? Men jeg hadde sikkert sagt i fra til jobben, for tror jeg hadde kviet meg for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Jeg jobber som sykepleier og har også pasienter inne med mrsa. Jeg holder meg unna disse pga at behandlingen er nokså sterk og langvarig og ikke akkurat å anbefale for gravide hvis man kan unngå det.

Hvis du alllerede skulle være smittet er jeg usikker på hva det vil si fir fosteret, men det skal mye til å bli smittet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal en del til for å bli smittet dersom man følger smitteregimet og beskytter seg. Jeg jobber også med MRSA-pasienter. Vet at de gravide hos oss har vært inne hos de pasientene, men det er mest av den enkle grunn at det ikke er kapasitet på alle vaktene til IKKE å gå inn til disse pasientene.

 

Vi har dessuten hatt en positiv MRSA-pasient som vi ikke visste var positiv, men ingen av personalet var blitt smittet (han var kolonisert og hadde IKKE mrsa-infeksjon)

 

Hvis pasienten din har MRSA-infeksjon og ikke bare kolonisering, er jo smittefaren større. Så det anbefales vel i mest mulig grad (så langt det lar seg gjøre) at du ikke har så mye nærkontakt med disse pasientene.

 

Det er uansett ikke farlig å være kolonisert (bærer) av MRSA, men dersom du skulle få en infeksjon med dette er nok dette ikke det beste for babyen i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...