Gå til innhold

Noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber som sykepleier på sykehus..vi har for tiden en pasient som blir isolert pga MRSA. Det jeg lurer på er om jeg absolutt bør holde meg unna denne pasienten? er det farlig for fosteret dersom jeg blir smittet? Har ikke fortalt dem på jobben at jeg er gravid enda, og tenkte å vente litt med det..

Håper noen kan svare meg kjapt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en telefon til hygieneavdelingen, skulle tro de vet om det er tilrådelig å være hos pasienten. Uansett hvor godt du beskytter deg er det vel alltid en risiko for å bli smittet? Antibiotikabehandling er jo ikke akkurat anbefalt i graviditet, og behandling trenger du jo om du blir smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den smitten der jeg jobber også jeg har nektet å gå inn på det aktuelle rom, her tas ingen sjanser....skulle noe skje ville jeg aldri tilgitt meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gammel sykepleier er svaret mitt at dersom du holder deg til de hygieniske prinsippene: full tildekket med ren smittefrakk(ikke den føle som henger med innsiden ut som alle andre har hatt på seg, men din egen), munnbind og hansker evt visir om det kan være spontane søl fra blod, avføring som kan treffe øynene og god håndvask etter besøk inne på rommet med såpevask + håndsprit, er smittefaren uendelig liten. MRSA er kontaktsmitte,ikke luftsmitte, og derfor ikke så smittsom i en sykehusavd dersom retningslinjer blir ført. Større smittefare å omgås mennesker i en storby faktisk, enn på jobb i en "ren" avdeling.

Men er du usikker, hør med smittevernavdelingen på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...