Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Min mor har Annie som mellomnavn, hun er fra nord og de uttaler det "Anie" ikke "Anni". Synes det er fint når det uttales Anie. Er det flere som har hørt denne uttalen? Er det vanlig i nord ennå å uttale det "Anie", eller ble dette gjort kun på den tiden? Hvis jeg kaller min datter Annie og påpeker uttalen, tror dere folk vil synes det er ok?
Milletrille Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Hvis du sier Annie så vil jo andre gjøre det også! Men klart hvis jeg ser det skriftlig, så ville jeg tenkt "Anni". Jeg hadde en lærer på barneskolen som het Annie. Hun var fra nord-norge og uttalte e'en ja. Syns egentlig det er veldig fint jeg, og litt originalt uten at det blir helt sært!
Vannmann35 Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er født i Nord med Nordlansk famile, og tror det er ulikt hvordan folk ville ha uttalt det faktisk, men tror Anni er mest nærliggende. Selv er jeg så vant med barnehjemsjenta Annie, har sikkert sett filmen 50 ganger da jeg var liten... - og tenker bare Æni :-)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Er innflytter her nordpå, og har blitt vant med uttalen anie nå, synes faktisk det er en ganske fin måte å si navnet på også, litt mykere liksom
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Kom også på, der jeg opprinnelig kommer fra så er det vanlig å uttale det rett frem -annie- med trykk på ann og e uttales også
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Kommer fra nord, og vi seier "Anie", ja. Kjenner flere som heter det, å uttaler det sånn.. Fint navn, å fin uttale :-)
prysseluskan Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Ja, det er vanlig å uttale e-en i Annie nordpå. Jeg vet om flere som heter det, både unge og gamle. De som uttaler navnet sitt Anni skriver det Anny med y. Jeg synes det er kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå