Gå til innhold

Jeg greier ikke lukten av

Tony Soprano

Anbefalte innlegg

enkelte parfymer. Särlig den samboeren min brukte för. Holdt virkelig på å brekke meg når han kom for å kysse eller klemme meg. Og det var litt vanskelig å si det til han. "Emmm kjäre, jeg greier ikke lukten av deg..." :)

Bedre nå som han har slutta å bruke den.

Klarer heller ikke kaffe. Også ånden til en som har drukket kaffe. Og jeg som alltid har elsket kaffe!

Håper kaffe-lysten kommer tilbake etter födselen.

Fortsetter under...

jeg klarer heller ikke parfyme lukta til sambo.. fysj! men han har heldigvis slutta å bruke den pga meg:) snill gutt

Ellers klarer jeg ikke røyk og snus lukt, som selfølgelig sambo er avhengig av.. men holder seg unna meg når han snuser eller røyker da, får faktisk ikke lov til å nerme seg en gang.

Ellers så er ikke kjøleskap lukt noe jeg er så overbegeistret for heller..

Annonse

uh..røyklukt er forferdelig!! jeg brekker meg hver gang sambo kommer inn etter å ha tatt en cig...! rart egentlig, iom at jeg har røyka selv.

Parfymelukta av sambo kan jeg heller ikke fordra.. gudskjelov for at han har bursdag snart, så jeg kan kjøpe en ny til ham :)

eller så blir jeg kvalm av restaurrant-lukter og lukta inne i kjøpesentrene... litt småkjipt iom at jeg jobber i to butikker.. :P

• 2 uker senere...

*Huset vårt.

*Vaskemiddelet omo.

*Stekt mat.

*sjokolade.

*Ostepop

*Makrell i tomat

*Håret til kjæresten.

*Urin, avføring og gammeltmenneske-lukt (jobber på gamlehjem)

*Fisk. Serlig torsk. (med unntak av sushi som jeg ELSKER)

Kjipt siden alle disse tingene er ting jeg har elsket før. Med unntak av punktet som omhandler urin og avføring selvfølgelig:)

......ja, så tror jeg alt er godt ut på dato, fordi det lukter og smaker sånn, så jeg må få kjæresten til å smake på alt eg spiser og overtale meg om at jeg tar feil...

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

• 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Kjekt at jeg ikke er alene :)

Jeg blir helt satt ut av lukten av battery (eller lignende drikker) chilinøtter, røyk, ekle parfymer, svette og matrester fra middagen.

I går fikk jeg en klem av en kompis, og ble så kvalm av parfymen at jeg måtte vaske fjeset fordi jeg kunne kjenne lukten hadde satt seg der. Etterpå måtte jeg kaste håndduken på vask fordi den også luktet.

Tåler ikke lukta av

#tomatsuppe

#egg

#salamipølse(Det er jo greit for det skal jeg ikke spise uansett)

#bæsjebleienetil sønnen min (til nød går det greit å skifte tissebleier)

#søpleposen (grøss)

Og sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farta. Har virkelig IKKE lyst på mat om dagen........

Var veldig plaget av parfymedufter i starten. Feiret jul i Spania, og der dunstet det tunge parfymer.. trodde ikkje jeg skulle holde ut!!! Og.. oppvaskmaskin.. den lukten inni den klarer jeg ikke enda.. er 23 uker nå

Kaffilukten var også fær i starten, men nå klarer jeg nå lukten.. Drikker det ikke enda da, og klarer nok å holde meg til etter fødsel, har ikke lyst på!

• 2 uker senere...

Røyk

Eksos

Vaskepulver + skyllemiddel

Innestengte klær

Vitløksånden til mannen min

Parfyme

Kattedoen

Kjøleskapet

Grandiosa

Spagetti med kjøttsaus/tomatsaus (hva heter nå det igjen - hjernteppe!)

Bæsjebleie

Tannkrem (spyr hver gang jeg pusser tennene. Hjelper jo svært lite å pusse de)

Jeg er 16 + 2 uker og håper snart det gir seg. Det har allerede faktisk blitt bedre. Jeg lå inne i 3 uker uten å tåle en eneste lukt. Og leiligheten var den værste...

Gjest yrild

Å nå ble jeg glad :-) Føler meg så hysterisk og sambo bare erter meg...

Røyk (blir helt kvalm bare jeg SER noen røyke)

Parfyme

Duftlys (det er det aller værste!)

Løk

Kjøleskapet

Oppvask som står

Svette (også min egen!)

Peanøtter (når sambo spiser...æsj)

Sterk blomsterduft, feks syriner

Eksos

Busslukt

Rom med lite oksygen

Osv osv

Deilig at dere er like "hysteriske" som meg :-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...