Gå til innhold

Noen med svak/forkortet livmorhals? (samme inlegg på Prematur)

linda87<3 Nathalie 5/9<3

Anbefalte innlegg

Livmorhalsen min forkortet seg til 1 cm i uke 25, til tross for at jeg hadde vært sengeliggende siden uke 22+2.

Ble da lagt inn igjen, hadde sist måling i forrige uke, da jeg var 27+4.

Da var den fortsatt 1cm, lukket, men nebbingen var bredere enn sist.

Håper på å ligge lengst mulig, er i dag i uke 28+4.

Hadde vært fint om noen ville dele litt erfaringer med meg, både da det gjelder livmorhalsen og det å få et prematurt barn :)

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Er i en lignende situasjon som deg..

Var på sykehuset pga. mye smerter som viste seg å være UVI, men i den undersøkelsen hvor de fant ut dette målte de livmorhalsen også. Da var den 5 cm. Å det var kjempe flott. (var i min 28 uke)

To uker senere ( i min 30. uke) måtte jeg inn på føden etter to timer med sterke rielignende smerter og utrolig sterkt nedtrykk.

Det viste seg der at gutten min ligger med hodet ned å presser kraftig nedover med hode. Han hadde også synki godt ned.

Da han målte livmorhalsen holdt han på ganske lenge fordi han ikke fikk det til å stemme. Livmorhalsen min var plutselig bare 2,7 cm!

Altså den hadde forkorta seg nesten 3 cm på to uker...Å det gjorde han ganske bekymret i å med at jeg ikke er lenger enn 30 uker på vei.

Så han ville ha meg inn igjen om en uke, altså nå til fredag kl 10 den 24. august for å sjekke om den har krympet mer..

Han sa også at jeg ikke kunne regne med å gå til termin.. (31.oktober)

Uff..Håper så inderlig at den har stabilisert seg på 2.7 cm.. Blir jo mest sansynelig lagt inn om den har krympa mer i fare for prematur fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...