Gå til innhold

Å kjenne fylt tarm i skjeden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke normalt å kjenne bæsjen i tarmen når man kjenner i skjeden??

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg gjør også det hvis det er noe avføring på vei. Skjeden og tarmen ligger jo veldig nær hverandre.

Skrevet

Jo, det er helt normalt. Det er bare en tynn vegg som skiller tarm og skjede.

• 4 uker senere...
Skrevet

Er dere sikre på at det er helt normalt? Jeg trodde det var et tegn på fremfall av bakre skjedevegg (rectocele). Det er riktignok ganske vanlig etter flere fødsler, men det regnes jo som en skade. Mange som opereres for det hvis de er hardt rammet. Det kommer kanksje an på hvor mye man kjenner det, hvis man kjenner det så vidt av og til er det vel normalt, men tror ikke det er normalt hvis det føles som om nærmest hele skjeden fylles av tarminnholdet. I så fall vil det hjelpe med et kosthold som holder magen godt i gang slik at avføringen ikke blir så stor.

Skrevet

Normalt og normalt - ikke vet jeg, men jeg har det i hvert fall sånn. I følge gynekolog er jeg helt normalt. Han kunne "se" at jeg har født to ganger, men jeg er helt innenfor normalen. Skade eller ikke; det plager ikke meg, så dette bryr jeg meg ikke stort om. Det skal mye til for å få operasjon. En operasjon kan evnt medføre arrveve og gjøre sex mindre lystbetont så gyn. Jeg aner ikke om jeg hadde det sånn før fødsel. Det er først etter at jeg fikk spiral og måtte kjenne etter trådene med gjevne mellomrom at jeg har begynt å grave inni der, hehe.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk det også sånn etter fødsel - og jeg fikk sjokk da jeg oppdaget det første gang - skikkelig guffent!! Det var akkurat som om skjeden åpnet seg når endetarmen var fylt. Burk!!

Og gynekologen min skjønte ikke engang hva jeg prøvde å forklare da jeg tok det opp med han, hehehe.....

Nå har jeg blitt vant til det, og det virker som om veggen som skiller endetarm og skjede har blitt strammere (går det ann?), og at jeg ikke kjenner det fullt så tydelig som før. (tre år siden fødsel )

Det er mye vi skal bli vant til etter fødsel og amming, hehe.....:-)

Skrevet

Hei,

jeg har aldri født før, og har det også slik - så det er helt normalt!

Skrevet

"Godt" å høre at dette tross alt ikke er en fødselsskade.

Skrevet

Noen har medfødt tynn vegg mellom skjeden og tarmen. Trist, men sant.

• 3 uker senere...
Skrevet

"Alle" har tynn vegg mellom skjede og tarm. Sant og normal og ikke noe trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...