Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha bekymret meg halvt i hel pga kosmisk stråling under flyturer, endelig bestemt meg for å reise.

Jeg vil være i uke 6+ på nedturen og 8+ tilbake.

Har lest utallige rapporter og skriv på nettet, kontaktet lege . Kosmisk stråling er minimal, og flyvertinner kan jobbe endel timer før de er oppe i en viss dose, også trygg, og slutter.

Men sånn ellers. Har aldri vært på Kreta. Hvordan er hygiene? Maten? Ikke minst varmen. Noen gode råd. Gruer meg dersom kvalmen setter inn, slik den pleier i uke 6-7.

På forhånd takk for svar .-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kreta er nyyyyydelig!!!! Vi kom hjem derfra for 3 uker siden. Testet positiv test dagen etter vi kom hjem, hadde to neg. tester der nede.. Så det ble siste uka med god vin og røyk for min del... Men, altså maten er utrolig god, der er alt for enhver smak. Det er mye salater, noe som det ikke anbefales at man spiser i utlandet når man er gravid. Fetaosten vet man jo ikke om er pasturisert der nede, så den er jo også noe å tenke på... Steke biffen helt gjennom... Nå spiste da jeg både mengder salat, fetaost og blodig biff, så jeg kommer til å ta en toxoplasmose-test nå bare for å være på den sikre siden... Ellers var der godt og varmt, men går helt fint når man bare er voksne og ikke har med små barn. Der var mellom 33-42 grader da vi var der. 42 grader var litt for varmt, men det gikk greit. Hygienen er stort sett veldig bra. Men der er endel katter, noe jeg synes er litt ekkelt.. (villkatter) Tips: Lei bil og dra til Elafoniss (Kretas Maldivene) utrolig flott strand!!! (Bedre å leie bil selv enn å ta buss, vertfall om du er litt kvalm..)

Ferige fra Rethymnon går nesten hver morgen til Santorini... Kjempefin tur!!! Santorini er en opplevelse!!!

Håper du slipper å bli kvalm!

God tur!!!

Skrevet

Jeg har også vært på Kreta, helt fantastisk!

Det er litt varmt, men på noen steder finner du en sval bris, og da er det skjønt! Maten er ikke noe problem, det er god mat, mye forskjellig og jeg føler at hygienen er god.

Som hun over sier, lei bil! Det er mye å se, og Kreta har to strender som er kåret til 2 av verdens vakreste. Det er ikke så mange toaletter å finne rundt om på landeveien og noen av strendene, men det går greit!

Nyt ferien, dere kommer til å ha det så fint!

Skrevet

Hei.

Spiren vår ble antagelig laget på Kreta, he he :-D

Var der i mai. Kjempe fint sted. Anbefaler virkelig Efalonnisi, en helt nydelig strand.

Vi var en hel gjeng som dro sammen med barn. Det ene venneparet vårt var da gravide og legen anbefalte på det stekeste at de ikke dro. Det er mye villkatter der og smitten av toxoplasmose kan være stor. Hadde det vært spania hadde det ikke vært noe problem men Hellas er visst veldig utsatt.

Hør med legen din og det er jo bare å ta gode forhåndsregler. Venneparet vårt dro ikke...........

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...