Gå til innhold

Hvor mange gjester i bryllupdet deres? Lite med 56?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Satt og regnet på det, og hvis vi ber vår nærmeste familie, mine tanter, onkler og kusiner som vi har kontakt med (Inviterer ikke de vi ser en gang hvert 2. år. Alle hans bor langt unna og de har nesten ingen kontakt), våre felles vennepar og mine venninner med partnere (han har få utenom våre felles), så blir det 56 stykker + oss.

Hadde trodd det skulle bli flere jeg?

Men så har jeg ikke spurt han, kan jo tenkes han vil invitere noen av familien sin allikevel og et par kompiser jeg ikke husker på...

Nå planlegger vi ikke bryllup da, men pratet en del om det i det siste, og siden jeg kjeder meg en deeeel om dagen, så sitter jeg her og bare ser for meg hvordan det ville bli he he

Spørs vel om vi noen gang kommer til å ha bryllupsfest da vi antakelig ikke blir enige om noe som helst. Han sparer på det meste og syns sikkert halvparten av det jeg har lyst på er unødvendig. Mens jeg er mer sånn "ja, det skjer jo bare en ang i livet, kjør på!!!

Som sagt, kjeder meg litt her i dag... Men det jeg eg lurer på, er hvor mange gjester dere har/hadde i bryllupet ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal bare ha 32, det er næmeste familie; bestemødre, foreldre, søskena våre og barna deres. Ingen onkler/tanter eller venner. Jeg ville ha med venner men dette er min manns bryllup nr 2 så han har gjort det stort før. Det må jeg respektere.

Var nettopp i bryllup der de var rundt 45, var passelig det synst jeg.

Skrevet

synes ikke det er så lite med 56 stk...hvis alle kommer i våres familier så blir vi 58 men kan sikkert trekke fra 10 stk..

nå ber vi alle fetter/kusine med kone og mann....jeg har en del kontakt med mine kusiner og fetter, men sambo har ikke så mye kontakt med de men vi ber de forde...han har to fettere i USA som er gift der borte de skal vi også be :)

var i kusina mi sitt bryllup i 2005 og der var vi 90 stk! synes det var alt for mange, kjente jo ikke halvparten en gang jo!

og fettern min gifta seg i fjor og de var 120-130, men det bryllupet var vi ikke i....var for langt unna..

Skrevet

Har finni ut at vi inviterer kun nærmeste familie og forlovere til middag - ønsker et lite bryllup... da blir vi 34.. til kaffe og fest inviterer vi antakelig en del venner og slekt og omgangskretsen vår... har ikke talt hvor mange det blir, men frykter det blir mange fler enn jeg egentlig hadde planlagt... men.. får se i forhold til hvor mange det egentlig blir hvorvidt vi inviterer alle eller bare tar de nærmeste der også...

Skrevet

vi vil vel bli mellom 45 og 55 stk... Da våre foreldre, søsken m/fam og besteforeldre(kanskje), og mine kusiner m/mann, og venner av oss begge...Og noen få slektninger på hans side...

Skrevet

Vi blir 13 stk vi!

Skrevet

Vi blir 40 totalt. Akuratt passe. Det er vår nærmeste familie, og en god del venner :)

Skrevet

ca 85 regner vi med. alle skal være med på både middag å kaffe

Skrevet

Tror vi blir rundt 40 - ikke særlig mer. Inviterer nærmeste familie og venner kun :-)

Skrevet

Oki, da var det ikke så lite allikevel da, men akkurat passe :)

Har servert i en del bryllup og der har det stort sett vært 70-90 stk. Men kan jo ha med lokale vi serverte i da....

Skrevet

Vi blir vel 14...men skal reise vekk med bare den nærmeste familien;o)

Skrevet

Er det et bryllupp der dere inviterer familie og venner, type stort bryllupp synes jeg 56 er lite. Da tenker jeg, har de liten familie og bare noen få venner?????

Ikke at det gjør noe altså, men jeg tenker enten eller. Enten kun familie og forlovere til brylluppet eller så "hele gjengen". Familie, venner, kaffigjester osv.

Vi blir 125 stk.

Familie ca.50 personer.

75 venner.

Både jeg og min sambo har hobbyer som gjør at vi har mange venner...

Noen veldig nære, og mange venner....

Skrevet

Syns absolutt ikke 56 er lite. Syns det var litt mye jeg hihi.

Vi skal ikke ha noen gjester. Reiser vekk og gifter oss alene :D

Skrevet

Vi blir 57! Da har med den aller nærmeste familien (foreldre, søsken) Resten er venner vi setter pris på og som vi faktisk har en del kontakt med!

Skrevet

Hvis du mener om 56 stk er for få med tanke på å få til en hyggelig dag/kveld er svaret absolutt nei. Jeg mener at et bryllup kan være koselig uansett om en er 15 eller 75. Men, i mine øyne er det mindre koselig om en er for mange enn for få...

Det at bryllupet skal være et mål på hvor mange slektninger, venner og bekjente en har, synes jeg blir litt for dumt. Da blir det jo litt sånn at en inviterer bare for å fylle opp og få opp antallet gjester, og det må føles utrolig bortkastet. Heller kvalitet framfor kvantitet, for å si det sånn. En vil jo ha folk tilstede som gleder seg med dere, og som kjenner dere.

For å svare på det andre spørsmålet ditt så hadde vi 52 middagsgjester og 20 kaffegjester.

Skrevet

Synes det høres ut som dere har et akkurat passelig antall gjester jeg :)

Personlig synes jeg ikke noe om for store brylluper, men det er min mening da :)

Vi blir 27 tilsammen til middagen, da er det oss, foreldre, søsken, besteforeldre, oldeforeldre og forlovere.

Til kaffen kommer resten av slekta; tanter & onkler, søskenbarn og alle vennene våre. Så til kaffen blir vi tilsammen ca 80 stk.

Skrevet

Jeg som skrev innlegget med mange bryllupsgjester. Våre 50 familie er faktisk langt fra alle en gang. Min sambo har 5 søsken og jeg har 4. Med samboere blir bare søsken 18. Så foreldre, og besteforeldre. Det blir 26. Så tanter og onkler som bor her vi bor, samme med kusiner og fettere. Hele slekte er STOR, men vi har begrenset det.

Vi HAR faktisk MANGE gode venner. Jeg mener at et bryllupp sier hvor mange venner en har. Et lite bryllupp på feks. 20 tstk forteller at en er opptatt av de ALLER nærmeste familien og forlovere-dette er fint :-)

Men et bryllupp med 50 gjester blir sånn halvveis. Hallo. Liten familie og få venner tenker jeg da. I

kke noe galt i det, men i vår vennegjeng er brylluppenes størrelse på MINIMUM 80 gjester. Da da inviterer en de nærmeste vennene og familien.

Jeg har 9 nære veninner. En besteveninne av denne gjengen. Med samboere blir det 18 stk. Samboer har 8 nære venner og en bestekompis i denne gjengen. Det blir 16. Så allerede med 50 familie og 34 av de NÆRMESTE er vi oppe i 84 gjester. Vi ville også ha de vi omgås med hver dag med hobbyer. Dette er venner som inviterer oss på middag, kommer på besøk og som bor i nærheten av oss. Personer vi bryr oss om, og som bryr seg om oss. Så inviterer vi to vennepar av mamma og pappa, og et vennepar av svigers med barna(voksne). Disse har fylgt oss gjennom hele oppveksten og er en HELT naturlig del av livene våre. Alltid reist på sommerferier sammen, feiret nyttår når vi var små, vært på besøk masse osv. De baker kaker når vi fyller år, kjøper dåpspresanger osv. til ungene våre osv. Da er vi oppe i godt over hundre gjester.

Vi lever et veldig sosialt liv, og liker å ha gode venner rundt oss.

Men vi ahr ikke invitert perifere venner, som noen her inne liksom påstaår. Noen gjør kanskje det, men de aller fleste inviterer de som en bryr seg om, og som bryr seg om de. Det hadde jo vært direkte flaut å invitert noen som egentlig ikke burde kommet...hevm gjør da det?!?!?!?

Nei, i vårt bryllupp er alle kvalitetsgjester, du, *_A_* kan bare være så misunnelig du vil-men gjesten mine får du ikke!

(sorry den siste, men du virket så frekk og ufordragelig....)

Skrevet

Hei anonym.

Svaret mitt var til HI, ikke til deg.

Mener absolutt ikke at det er galt med mange gjester i et bryllup, selv om min personlige mening er at mindre bryllup generelt vil være koseligere. Selvsagt finnes det unntak.

Men, når en sitter og _bekymrer_ seg for at antallet gjester blir for lavt, da mener jeg at det er noe galt. Er en ikke god nok hvis en ikke har 10 bestevenninner, eller 5 tanter? Skal en vurdere å invitere perifere bekjentskaper for å få antallet opp på 100?? Det blir litt feil. Har en mange venner, så har en det, og ferdig med den saken. Men du kan ikke si at jo flere venner en har å invitere, jo bedre bør en føle seg ("top score" på popularitetsbarometeret hører vel ungdomsskolen til...).

Anonym: Bare behold gjestene dine du... Jeg er ikke misunnelig. Sier ikke at det er feil å invitere mange, eller få for den saks skyld. Mitt poeng er heller det at antallet ikke bør spille så stor rolle, med unntak av hva en har økonomi til da.

Synd at du ser ned på vårt "stakkarslige" bryllup med 52 til middag og 20 ekstra til kaffen... Men vi hadde en strålende dag og kveld:) Håper dere får det like bra! Lykke til!

Fremdeles ikke anonym... *_A_*

Skrevet

Hei, jeg som skrev innlegget over her. Bukker meg i støvet for deg *_A_*. Hun skal selvsagt være fornøyd med over 50 gjester. Det er disse som betyr noe for deg.

Festen din blir sikker knall HI. Har en noen nære få, ja så trenger en ikke flere. Odd Nærdrum(han maleren) ble spurt om på Fredrik Skavlan en gan om hvor mange venner han ahdde. Han svarte da: jeg har EN venn. Jeg ble grepet av svaret, og mange som meg tenkte faktisk at, ja, så lenge man har EN, har en det bra. Det viktigste her er at man HAR noen nære som betyr noe for en. Å ha en kan bety noe helt spesielt, i stedet for 10 nære.

Syens likevel at 56 gjester høres passe ut, ja tross i at ejg har voer det dobbelte, men slik er liksom mitt liv. Vi lever hvert våre liv alle sammen, og en velger det stort sett selv. Noen synes at en passe stro familie og vennegjeng er supert, andre vil ha mer. Ingenting er noe bedre enn noe annet. Popularitetsbarometerer som *_A_* skriver om er rett. Hvor god og snill en er måles ikke i antall venner, det kan ofte være motsatt for noen.

Lykke til med brylluppet ditt :-)

Klem fra meg som skrev innlegget over :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...